Piątek, 31 stycznia 2025
WZROST LICZBY ZAMÓWIEŃ, ROSNĄCY MARKETPLACE I NOWE FINANSOWANIE
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 634 (2/2025)
Grupa Empik podsumowała wyniki za czwarty kwartał 2024 roku, wykazując znaczący wzrost sprzedaży i ekspansję działalności. W ostatnim kwartale 2024 roku liczba zamówień wzrosła o 20 proc. W grudniu 2024 roku w porównaniu z grudniem 2023 roku wzrost był blisko 30-proc. Od 2017 roku rozwijany jest model marketplace. Sprzedaż w ramach Empik Marketplace w grudniu wzrosła aż o 80 proc. rok do roku. Marketplace odpowiada już za niemal 50 proc. całej sprzedaży online. Tylko w  czwartym kwartale sprzedawcy zewnętrzni zrealizowali ponad 2 mln zamówień. Pozwoliło to zamknąć grudzień z  blisko 80-proc. wzrostem sprzedaży w modelu marketplace rok do roku. W grudniu Empik.com odwiedziło niemal 11 mln realnych użytkowników, co oznaczało wzrost o ponad 15 proc. rok do roku i  umocniło pozycję Empiku w  top 4 polskiego e-commerce (Gemius/Mediapanel XII 2024). Istotną rolę odegrała tu aplikacja Empik, która przyciągnęła o ponad 40 proc. więcej użytkowników w  grudniu (MoM) i ugruntowała swoją pozycję w  czołówce najlepszych aplikacji zakupowych w Polsce. Kolejny rok z rzędu Empik może się także pochwalić wysokimi wskaźnikami satysfakcji (NPS), plasującymi spółkę w rynkowej czołówce. W  czwartym kwartale - najgorętszym okresie sprzedażowym – poziom zadowolenia klientów odwiedzających salony przekroczył 80 punktów, a na Empik.com osiągnął poziom niemal 77 punktów. Rekordowy Black Friday i szczyt zakupowy Empik.com zanotował rekordowy Black Friday z niemal 100 proc. wzrostem sprzedaży w  porównaniu z  rokiem poprzednim, a szczytowym dniem zakupowym był 16 grudnia, kiedy to złożono ponad 214 tys. zamówień. Zakupiono ponad 335 tys. sztuk produktów z oferty Empiku i  sprzedawców Empik Marketplace. W efekcie spółka zamknęła dzień, generując 25,8 mln GMV (Gross Merchandise Value, łączną wartość sprzedanych towarów przez platformę), co najlepiej ilustruje skalę i rolę Empiku jako głównej destynacji prezentowej. Ekspansja sieci salonów W czwartym kwartale otwarto siedem nowych salonów, w tym flagowy Empik Marszałkowska w dawnym pawilonie Cepelii. Salony pozostają nieodłącznym elementem omnikanałowego ekosystemu Empiku – również w sezonie świątecznym to najchętniej wybierana metoda dostawy zamówień z Empik.com. Według planów ekspansji w 2025 roku sieć zbliży się do 400 lokalizacji. Nowe finansowanie i strategiczne priorytety Grupa Empik zawarła umowy finansowania na 350 mln zł z pięcioma bankami, co ma pozwolić na dalszy rozwój platformy e-commerce i sieci stacjonarnej oraz rozbudowę oferty produktowej. Suma finansowania obejmuje kredyt długoterminowy oraz kredyt rewolwingowy w wysokości odpowiednio 230 mln oraz 120 mln zł. W konsorcjum banków, które udzieliły finansowania Grupie Empik, znalazło się pięć instytucji: BNP Paribas Bank Polska S.A., Santander Bank Polska S.A, PKO Bank Polski S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego oraz mBank S.A. – Chociaż 2024 rok upłynął pod znakiem wielu wyzwań na rynku, za nami kolejny rok dwucyfrowych wzrostów, a w szczególności mocny sprzedażowo czwarty kwartał. Zwieńczeniem tego roku były zawarte umowy finansowe. Bardzo nas cieszy, że renomowane instytucje bankowe darzą nas zaufaniem i, tak jak my, wierzą w sukces obranej przez nas strategii, potencjał rozwoju i siłę całego ekosystemu Grupy – podkreśla Piotr Świątek, dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Empik. I dodaje: – Co istotne, z uwagi na dotychczasowy dobry standing finansowy …
Wyświetlono 25% materiału - 490 słów. Całość materiału zawiera 1961 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się