Grupa Empik podsumowała wyniki za czwarty kwartał 2024 roku, wykazując znaczący wzrost sprzedaży i ekspansję działalności. W ostatnim kwartale 2024 roku liczba zamówień wzrosła o 20 proc. W grudniu 2024 roku w porównaniu z grudniem 2023 roku wzrost był blisko 30-proc. Od 2017 roku rozwijany jest model marketplace. Sprzedaż w ramach Empik Marketplace w grudniu wzrosła aż o 80 proc. rok do roku. Marketplace odpowiada już za niemal 50 proc. całej sprzedaży online. Tylko w czwartym kwartale sprzedawcy zewnętrzni zrealizowali ponad 2 mln zamówień. Pozwoliło to zamknąć grudzień z blisko 80-proc. wzrostem sprzedaży w modelu marketplace rok do roku. W grudniu Empik.com odwiedziło niemal 11 mln realnych użytkowników, co oznaczało wzrost o ponad 15 proc. rok do roku i umocniło pozycję Empiku w top 4 polskiego e-commerce (Gemius/Mediapanel XII 2024). Istotną rolę odegrała tu aplikacja Empik, która przyciągnęła o ponad 40 proc. więcej użytkowników w grudniu (MoM) i ugruntowała swoją pozycję w czołówce najlepszych aplikacji zakupowych w Polsce. Kolejny rok z rzędu Empik może się także pochwalić wysokimi wskaźnikami satysfakcji (NPS), plasującymi spółkę w rynkowej czołówce. W czwartym kwartale - najgorętszym okresie sprzedażowym – poziom zadowolenia klientów odwiedzających salony przekroczył 80 punktów, a na Empik.com osiągnął poziom niemal 77 punktów. Rekordowy Black Friday i szczyt zakupowy Empik.com zanotował rekordowy Black Friday z niemal 100 proc. wzrostem sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim, a szczytowym dniem zakupowym był 16 grudnia, kiedy to złożono ponad 214 tys. zamówień. Zakupiono ponad 335 tys. sztuk produktów z oferty Empiku i sprzedawców Empik Marketplace. W efekcie spółka zamknęła dzień, generując 25,8 mln GMV (Gross Merchandise Value, łączną wartość sprzedanych towarów przez platformę), co najlepiej ilustruje skalę i rolę Empiku jako głównej destynacji prezentowej. Ekspansja sieci salonów W czwartym kwartale otwarto siedem nowych salonów, w tym flagowy Empik Marszałkowska w dawnym pawilonie Cepelii. Salony pozostają nieodłącznym elementem omnikanałowego ekosystemu Empiku – również w sezonie świątecznym to najchętniej wybierana metoda dostawy zamówień z Empik.com. Według planów ekspansji w 2025 roku sieć zbliży się do 400 lokalizacji. Nowe finansowanie i strategiczne priorytety Grupa Empik zawarła umowy finansowania na 350 mln zł z pięcioma bankami, co ma pozwolić na dalszy rozwój platformy e-commerce i sieci stacjonarnej oraz rozbudowę oferty produktowej. Suma finansowania obejmuje kredyt długoterminowy oraz kredyt rewolwingowy w wysokości odpowiednio 230 mln oraz 120 mln zł. W konsorcjum banków, które udzieliły finansowania Grupie Empik, znalazło się pięć instytucji: BNP Paribas Bank Polska S.A., Santander Bank Polska S.A, PKO Bank Polski S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego oraz mBank S.A. – Chociaż 2024 rok upłynął pod znakiem wielu wyzwań na rynku, za nami kolejny rok dwucyfrowych wzrostów, a w szczególności mocny sprzedażowo czwarty kwartał. Zwieńczeniem tego roku były zawarte umowy finansowe. Bardzo nas cieszy, że renomowane instytucje bankowe darzą nas zaufaniem i, tak jak my, wierzą w sukces obranej przez nas strategii, potencjał rozwoju i siłę całego ekosystemu Grupy – podkreśla Piotr Świątek, dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Empik. I dodaje: – Co istotne, z uwagi na dotychczasowy dobry standing finansowy …