środa, 14 maja 2008
Rzecz o Krzysztofie Bujalskim
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru5/2008
Gdyby tylko mógł się zmieścić na kolumnie, tytuł tego tekstu mógłby brzmieć „Rozważny i romantyczny”. Albo – bardziej oryginalnie – „Rozważny, a dynamiczny”. Takimi bowiem przymiotnikami – między innymi, oczywiście – można opisać Krzysztofa Bujalskiego, prezesa i współwłaściciela firmy Bedeker, świadczącej dla wydawców usługi merchandisingu, co po przełożeniu „na nasze” oznacza dbanie o dobrą ekspozycję i odpowiednie zatowarowanie (kolejne piękne słowo) w książki w punktach sprzedaży detalicznej (księgarniach, marketach, salonach Empiku). Niemal od zawsze na rynku wydawniczym, a od jakiegoś czasu „na swoim”, choć dopiero teraz pełną gębą. Bedekera założył rzucając na szalę wszystko, a przynajmniej wiele (swego czasu zwierzył się, że przedstawicieli handlowych firma wyposażyła w nowe renault, podczas gdy sam prezes i współwłaściciel jeździ wiekowym oplem corsą). Miał jednak pomysł, choć – jak uczciwie mówi – nie swój. „Za bardzo się do tego nie paliłem, ponieważ miałem dużo do stracenia i nie chciałem po raz kolejny ryzykować. Uważałem, że do realizacji podobnego pomysłu potrzebna jest większa liczba zaufanych osób i duży entuzjazm, graniczący trochę z szaleństwem. Takie osoby jednak się znalazły”, wspominał na łamach „Biblioteki Analiz” w marcu 2007 roku. Dziś firmę prowadzi z Emilią Kowacz i Bartoszem Swarcewiczem, dawnymi przyjaciółmi z branży. Wśród stałych klientów Bedekera są oficyny nie byle jakie – Nasza Księgarnia, Wydawnictwo Szkolne PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, ExpressMap Polska, Carta Blanca oraz – od niedawna – Sonia Draga. – Intuicja, ale i wyczucie oparte na zdobywanym krok po kroku doświadczeniu. Przyznawanie się do błędów, czyli rozmowa z partnerem nie o tym, jak fajnie ma być, ale jak fajnie nie jest. Wreszcie – podsuwanie pomysłów szytych na miarę partnera. To jest to, …
Wyświetlono 25% materiału - 267 słów. Całość materiału zawiera 1071 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się