Poniedziałek, 25 stycznia 2010
Rozmowa z Karolem Żbikowskim - członkiem zarządu Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru266
Pan jest pasjonatem nowych technologii, prawda? Można tak powiedzieć. I zadowolony jest pan z oferty WSiP w tym zakresie? Cieszę się z obecnych dokonań, ale cele, które chcę osiągnąć, stawiam jeszcze wyżej i dlatego konsekwentnie zmierzam do rozbudowy naszej oferty. Działania, które podejmujemy, podzielić można na dwa nurty. Pierwszy to projekty badawczo-rozwojowe, które koncentrują się wokół produktów, które wprowadzimy, gdy zaistnieje odpowiednia sytuacja rynkowa, np. podręcznik elektroniczny. Zresztą jako pierwszy wydawca w Polsce uzyskaliśmy niedawno aprobatę Ministerstwa Edukacji Narodowej dla podręcznika w wersji elektronicznej. Jest to podręcznik do matematyki do klasy drugiej liceum zatytułowany „Poznać, zrozumieć”. Będziemy sprawdzać zapotrzebowanie rynku na taki tytuł. Drugi nurt obejmuje produkty, które już są w sprzedaży, np. plansze interaktywne czy testy diagnostyczne dla uczniów przygotowywane przez Ośrodek Diagnostyki Edukacyjnej WSiP. To osobna spółka? Nie, to projekt w ramach WSiP, nie mający jeszcze osobowości prawnej. Niewykluczone, że kiedy biznes ten osiągnie stosowny rozmiar, zastanowimy się nad wyodrębnieniem osobnego podmiotu. Siedziba ODE mieści się w Krakowie, gdzie powstają główne produkty, pod kierunkiem Marka Legutki i Anny Dubieckiej. Marek Legutko to dawny szef Państwowej Komisji Egzaminacyjnej? Tak, a Anna Dubiecka to autorka podręczników i diagnosta edukacyjny. Czym jeszcze zajmuje się ODE? Kolejny produkt to replikujący testy państwowe pakiet „Sprawdź Swoją Szkołę” sprawdzający wiedzę uczniów kończących edukację na poziomie każdej ze szkół. To produkt płatny, skierowany do dyrektorów szkół. Z dużym sukcesem wprowadziliśmy go w ubiegłym roku. „Duży sukces” określa jaka liczba sprzedanych pakietów? Pakiet trafił do ponad 3000 szkół. Dyrektor, chcąc sprawdzić, jak do egzaminu przygotowana jest jego szkoła, kupuje testy dla wszystkich uczniów. Nie jest to produkt drogi jednostkowo – poniżej 10 zł od ucznia. A 3000 szkół to ilu uczniów? Ponad 200 tys., jednak część szkół kupiła niewielką liczbę testów „na próbę”. W jaki sposób sprzedają państwo taki produkt? Przez sieć przedstawicieli handlowych i dział telemarketingu. Dodam, że wyniki tych testów są bardzo bliskie tym, które uczniowie uzyskują na egzaminach państwowych, a po zakończeniu testów szkoła otrzymuje od nas wskazówki, które partie materiałów uczniowie powinni powtórzyć, a także rozbudowany materiał statystyczny. W jaki sposób przebiega ta operacja? Po zakończeniu testów szkoły wysyłają na nasz serwer wyniki, które następnie są analizowane i w postaci konkretnych zaleceń publikowane online. Oczywiście przy zachowaniu pełnej poufności. Wróćmy do nowych technologii… To jest test, który dystrybuujemy w wersji papierowej, ale i który można pobrać z naszego serwera. Oczywiście, zarówno ten, jak i wiele innych naszych produktów, może być udostępniony w wersji elektronicznej, np. on-line. W 2009 roku niemal połowa wersji rozprowadzona została właśnie elektronicznie. A „Dobry Sprawdzian Wiedzy”? Proszę opowiedzieć o tym produkcie. „DSW” to testy przedmiotowe. Oferowane są bezpłatnie nauczycielom, którzy wybrali nasze podręczniki. Taki program lojalnościowy. Produkt jest oferowany w wersji elektronicznej, nauczyciel ma dostęp do serwera z którego pobiera testy, później ma możliwość wprowadzenia wyników testu i otrzymania informacji zwrotnej. A „Eurobarometry”? To kolejny produkt ODE, skierowany jednak na rynek domowy, czyli do uczniów, którzy chcą się przygotować do egzaminu kończącego podstawówkę, gimnazjum lub do matury. To produkt tylko elektroniczny, zbudowany z silnym jądrem technologicznym. Po wysłaniu przerobionego materiału uczeń otrzymuje testy „naprawcze”. Kiedy oglądaliśmy stronę internetową „Eurobarometrów”, zaskoczyło nas, że jest to produkt płatny… Bo adresowany jest na rynek domowy. Wiedzą panowie, korepetycje też są płatne… …
Wyświetlono 25% materiału - 530 słów. Całość materiału zawiera 2123 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się