Piątek, 13 grudnia 2013
Dlaczego, kiedy i na czym czyta?
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru370
Postęp z każdym miesiącem przynosi światu nowe narzędzia do rozwiązywania znanych problemów. Z tym faktem trudno dyskutować. Różnimy się jednak znacząco pod względem przyswajania tych narzędzi, dzieląc się na tzw. ‘early adopterów’, którzy sięgają po nowe narzędzia wcześniej niż inni, aż po tzw. grupę ‘laggards’ – wycofanych do defensywy zwolenników dawnego porządku rzeczy. Problem ten naświetla Geoffrey A. Moore w swoistej „biblii” marketingu innowacji „Przeskoczyć przepaść”, wydanej po polsku nie tak dawno nakładem wydawnictwa Helion. E-czytelnicy nie są wyjęci spod tego prawa. Jeśli przyjąć, że cezurą wprowadzenia e-booków na masowy rynek konsumencki był debiut czytnika Kindle w USA w listopadzie 2007 roku, (który de facto rozpoczął nowy rozdział w dystrybucji książek elektronicznych), to wciąż mówimy o relatywnie krótkim czasie upowszechniania się tej innowacji. Apple iPad, kolejne narzędzie zmieniające sposób dostępu do cyfrowych treści, zadebiutował jeszcze później – w kwietniu 2010. Dla czytelnika w Polsce era e-czytania zaczęła się zatem na dobre po roku 2010, napędzana dostępnością wspomnianych narzędzi i rozwojem oferty legalnych e-książek. Kim jest więc obecnie e-czytelnik? To zdecydowanie ‘early adopter’. Michael Tamblyn (Chief Content Officer w firmie Kobo, zajmującej trzecie miejsce w rankingach globalnych sprzedawców e-booków) uważa, że e-czytelnik to osoba, która ze względu na korzyści ekonomiczne, nowoczesność lub wygodę zaryzykowała „przeprowadzkę” …
Wyświetlono 25% materiału - 204 słów. Całość materiału zawiera 817 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się