Czwartek, 31 marca 2016
O promocji w kulturze
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru431
Co pewien czas polecamy naszym czytelnikom lekturę publikacji o specjalistycznym charakterze, częstokroć skierowanych bezpośrednio do uczestników rynku książki. Tym razem zachęcamy do sięgnięcia po pozycję o szerszym zakresie tematycznym, dotyczącą zjawiska promocji w szeroko pojętej kulturze. "Nowa widownia. O promocji w kulturze" Sławomira Czarneckiego to tegoroczna nowość wydawnictwa Narodowego Centrum Kultury. Książka dotyczy zarówno promocji kultury, jak i promocji w kulturze. Jak deklaruje sam autor: "Przyjęte w niej założenie jest proste: im lepiej zrozumiemy odbiorcę, tym skuteczniej będziemy promować kulturę. (...) U podstaw zrozumienia odbiorcy i udanego stosowania wspomnianych narzędzi w kulturze leży autentyczna chęć rozumienia i poczucia sensowności promocji kultury. Nie zwraca się na to zbyt często uwagi, a jestem przekonany, że ma to kluczowe znaczenie". Kluczem do tej publikacji jest sam jej tytuł, bowiem określenie "nowa widownia" ma w tekście dwa znaczenia. Po pierwsze człon "nowa" przypisany jest do widowni (odbiorcy), który charakteryzuje się nowym podejściem do kultury, nowymi zwyczajami, nowymi przekonaniami. "Nie jest to radykalna inność, ale wpływ długotrwałych procesów i zmian kulturowych, w tym dotyczących statusu i funkcji kultury. to z kolei pozwala mówić o zmianie w postawach odbiorców, a w konsekwencji rewizji pewnych założeń i zachowań po stronie osób zajmujących się tworzeniem i upowszechnianiem kultury. Nowa jest nie tyle widownia, ile warunki, w jakich funkcjonuje" - wyjaśnia Sławomir Czarnecki. Natomiast w drugim z przywoływanych znaczeń ">>nowa widownia<< to po prostu ci odbiorcy, których możemy pozyskać, a których jeszcze u nas nie ma. Marketing i public relations mają nam pomóc w dotarciu do tej grupy ludzi. Nowa widownia jest w tym rozumieniu nagrodą, którą mamy nadzieję zdobyć, sumiennie przykładając się do promocji To też odkrycie innych społeczności, którym dotychczas nie poświęcaliśmy należytej uwagi. (...) Co ważne, określenia >>nowa<< nie powinniśmy kojarzyć z >>młoda<<". I tu autor zdaje się dotykać kwestii …
Wyświetlono 25% materiału - 294 słów. Całość materiału zawiera 1179 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się