środa, 29 sierpnia 2007
Rzecz o Michale Kaiku
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru8/2007
Znajomi mówią do niego „Kaju” (w mianowniku, nie w wołaczu). I chyba mu to pasuje, bo sam, cytując ich, używa tego przezwiska. Michał Kaik to z pewnością jeden z najbardziej utalentowanych menedżerów na rynku wydawniczym (zresztą o samych utalentowanych piszemy w tym cyklu, co złośliwie wytykają ci, których na przysłowiowy warsztat jeszcze nie wzięliśmy). Wydaje się, że od zawsze zarządza wydawnictwem Publicat, a tymczasem… Poznaniak (również) z krwi i kości. Urodził się w roku 1966, co zdradza wyłącznie lekko już jaśniejąca, lecz wciąż przecież gęsta czupryna. Ukończył ekonomię rolnictwa na Akademii Rolniczej w Poznaniu, a następnie – co zdaje się podkreślać – zarządzanie przedsiębiorstwami na Akademii Ekonomicznej (wiadomo gdzie). Trudno dziś powiedzieć, jaką przyszłość miałby Michał Kaik jako rolnik-ekonomista. Jako wydawca radzi sobie świetnie. Zaczynał jednak nie od książek, a od firmy produkującej środki dezynfekcyjne dla branży spożywczej. – Ale to nie to samo, co chemia gospodarcza – poprawia. Potem już – czyli od 1 kwietnia 1993 roku – był tylko Publicat, a właściwie wydawnictwo o trudnej do zapamiętania nazwie Podsiedlik-Raniowski i Spółka, od nazwisk współwłaścicieli. – Rozpocząłem w dziale sprzedaży, po roku zostałem jego dyrektorem – opowiada. Istniejąca od 1990 roku oficyna dopiero w 2004 zmieniła nazwę. I nie tylko. Ze spółki z o.o. stała się spółką akcyjną, na czele której stanął właśnie Kaik, od 1997 roku członek zarządu i dyrektor marketingu i sprzedaży. To właśnie jemu akcjonariusze powierzyli misję budowy …
Wyświetlono 25% materiału - 232 słów. Całość materiału zawiera 928 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się