środa, 15 czerwca 2011
Na daleką podróż... z Media Rodziną
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru302


Od wtorku 7 czerwca kierowcy zmuszeni do spędzania czasu w poznańskich korkach mogą natknąć się na osoby ubrane w koszulki z nadrukiem: „Audiobooki. Nie trać czasu w korkach!”. To efekt akcji wydawnictwa Media Rodzina, w ramach której wśród kierowców rozdawane są płyty CD z fragmentami książek do słuchania z oferty wydawnictwa. – Akcja ma uświadomić kierowcom, że książka do słuchania jest skutecznym antidotum na marnowany w korkach czas – mówi “Bibliotece Analiz” Marcin Walkowiak kierujący działem marketingu oficyny ze stolicy Wielkopolski.

Jak informuje wydawnictwo, wybrane fragmenty książek dobrane zostały przede wszystkim z myślą o osobach poruszających się w samochodach wraz z dziećmi, co w naturalny sposób współgra z jego ofertą. Zgodnie z zapowiedziami wydawnictwa, akcja ma być prowadzona w czerwcu i w lipcu także w innych polskich miastach: we Wrocławiu, Warszawie i Krakowie. – Audiobook to znakomity pomysł na długą wakacyjną podróż samochodem, dlatego nasze działania zdecydowaliśmy się skierować właśnie bezpośrednio do kierowców – deklaruje Marcin Walkowiak.

Wydawnictwo Media Rodzina przygotowuje audiobooki od 2002 roku. Premierowym tytułem, wydanym jeszcze na kasetach, był pierwszy tom cyklu autorstwa J.K. Rowling „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”. Kolejnym wprowadzonym do sprzedaży tytułem w tym samym roku i również na kasetach – było „Piórkiem i głosem słowika” Stefana Stuligrosza w interpretacji samego autora. Obecnie pozycja ta dostępna jest w wersji mp3. W bieżącej ofercie wydawnictwa znajdują się 53 książki audio. Jest to również jeden z ważniejszych kierunków rozwoju firmy. Polityka ofertowa i sprzedażowa w zakresie książek do słuchania, to wynik wieloletniej obserwacji rynku niemieckiego.
W przypadku tytułów rokujących szczególnie wysoką sprzedaż oficyna podejmuje także decyzje o jednoczesnej premierze wersji drukowanej i audio. Do najlepiej sprzedających się tytułów audio wydawnictwa należą: „Baśnie” Hansa Christiana Andersena w interpretacji Jerzego Stuhra, „Najpiękniejsze mity greckie” w interpretacji Piotra Fronczewskiego, „Listy starego diabła do młodego” C.S.Lewisa czytane przez Zbigniewa Zapasiewicza oraz „Przychodzi Platon do doktora” z udziałem Jerzego Stuhra. (pw)