Poniedziałek, 27 czerwca 2011
Światowy Dzień Książki
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru67
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich to ustanowione w 1995 roku przez UNESCO święto, które obchodzone jest 23 kwietnia. Jego celem jest promocja czytelnictwa. Ale chyba nie w Polsce. W kraju, gdzie książka z kretesem przegrywa z silną konkurencją, czytelnictwo w nieskończoność spada, wciąż niewiele zrobiono, aby odwrócić tę tendencję. Brakuje przede wszystkim dużej kampanii społecznej na miarę… ot, chociażby Światowego Dnia Rzucania Palenia, kiedy przez cały dzień media grzmią o szkodliwości tytoniu, a na telewizyjnych ekranach przewijają się symbole zakazu palenia. Dziś czytelnictwo u nas mają podnieść promocje. Księgarnie i firmy wydawnicze od kilku już lat z okazji Światowego Dnia Książki kuszą klientów rabatami i oferują ciekawe oferty specjalne. I nie tylko zgodnie z kalendarzem – 23 kwietnia. W tym roku – z uwagi na to, że święto książki wypadło w Wielką Sobotę – księgarze bardzo często przedłużali obchody na następne dni. W tym czasie cieszyć się powinni zwłaszcza ci, którzy wciąż utyskują i debatują, wcale nie na temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy, lecz na temat tego, że książki są za drogie. Oto kilka przykładów. Fabryka.pl, nowo powstały sklep internetowy, sprzedawał książki od soboty, 23 kwietnia do soboty, 30 kwietnia z 30-proc. zniżką. Za zakupy powyżej 100 zł klient otrzymywał nawet prezent – i wcale nie kolejną książkę, tylko grę komputerową – chociaż, jak powiedziała Sonia Piskorska, dyrektor zarządzająca sklepu Fabryka.pl: „naszą ofertę przygotowaliśmy dla wymagających klientów, którzy poszukują dobrej literatury w atrakcyjnej cenie”. O 30 proc. obniżyła też ceny książek w dniach 21-27 kwietnia Księgarnia Internetowa „Gandalf”. Największa sieć księgarń – Empik – obdarowywała czytelników nową powieścią Moniki Szwai, napisaną i wydaną specjalnie z okazji Światowego Dnia Książki. Każda osoba, która od 13 do 23 kwietnia kupiła w salonach Empik dowolną książkę za co najmniej 20 zł, otrzymywała w prezencie książkę „Nie dla mięczaków”, natomiast klienci sklepu internetowego empik.com otrzymywali ebooka. Aż do 50 proc. sięgały rabaty oferowane przez sklep Merlin.pl. Promocja trwała od 18 do 26 kwietnia, a pozycji książkowych objętych promocją było ponad 300. Taniej można było kupić publikacje w różnych miejscach, zarówno w sieci, jak i w księgarniach stacjonarnych w całej Polsce. 28 i 29 kwietnia warto było wybrać się na książkowe zakupy do Małopolski. Tam bowiem, oprócz promocyjnych cen, na czytelników czekały również czerwone róże, jak przystało na kataloński zwyczaj. To bardzo miły i zapadający w pamięć gest. Tak było aż w 60 małopolskich księgarniach, które włączyły się w obchody Małopolskich Dni Książki. „Ta akcja nie miałaby szans powodzenia, gdyby nie zaangażowanie środowiska księgarzy” – mówił marszałek Województwa …
Wyświetlono 25% materiału - 418 słów. Całość materiału zawiera 1672 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się