Poniedziałek, 26 sierpnia 2019
CZY TO NA POWAŻNIE, CZY TEŻ TYLKO ZABAWA?
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 504 (15/2019)
Moda na księgarnio-kawiarnie pojawiła się gdzieś z dziesięć lat temu. Zamykano wtedy jedną księgarnię tradycyjną po drugiej, internetowe sklepy opanowały rynek zakupów, zaczęła się moda wśród młodzieży na aplikacje handlowe instalowane na komórkach. To wszystko łącznie spowodowało, że zaczęto szukać atrakcyjnych dodatków, które by towarzyszyły książkom. Księgarze, jak sięgam pamięcią, na początku byli stanowczo na nie. Argument zasadniczy: księgarnia sprzedaje książki będące wytworami autorskiego talentu, sprawności warsztatowej, są odzwierciedleniem naszego ludzkiego intelektu. To dzieła sztuki literackiej. Nie wspomnę o  banalnym argumencie, że klienci zaleją książki kawą, zatłuszczą je palcami, jedząc ciasto. „Poniesiemy większe straty niż będziemy mieć korzyści”. Potem stopniowo ta opinia ulegała zmianie, ale tzw. tradycyjni księgarze byli zdania, że kawa, ciasta rozpraszają uwagę czytelnika, który zajęty konsumpcją zapomina po co przyszedł do księgarni. Zaczął się wówczas też boom na kawiarnie, powstawały jak grzyby po deszczu sieci kawiarni: Starbucks Polska, Costa Coffee, Caffe Heaven, Green Caffé Nero, McCafe, So! Coffee. Oprócz kawy serwowano desery owocowe, ciasta, lody. W standardzie księgarni z kącikiem kawowym, w  zależności od miejsca, królowała kawa w różnych odmianach: americano, czarna, biała, latte, mrożona. Dodatkiem do tego były ciasta, często własne wypieki lub zaprzyjaźnionych małych cukierni. Pierwsze księgarnio-kawiarnie to Tarabuk na Powiślu i Kafka Przytulisko dla ludzi myślących z widokiem na Powiśle, Między Wierszami na warszawskiej Pradze. W Krakowie – …
Wyświetlono 25% materiału - 214 słów. Całość materiału zawiera 857 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się