Poniedziałek, 2 listopada 2009
Raport „E-commerce 2009” – cz. 1
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru259
We wrześniu Internet Standard opublikował raport zatytułowany „E-commerce 2009”. Znalazły się w nim m.in. oszacowanie wartości rynku, profil klienta, systemy płatności, trendy i perspektywy handlu elektronicznego oraz ranking sklepów. Poniżej omawiamy fragmenty opracowania, które mogą się okazać przydatne dla Czytelników związanych z sektorem książkowym. Według danych Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, na które powołuje się Internet Standard, w 2008 roku łączne obroty e-commerce w Polsce (realizowane zarówno na platformie B2C, jak i C2C – czyli w obydwu wypadkach do odbiorcy finalnego) zamknęły się kwotą 11,01 mld zł, co stanowiło wzrost o 36,4 proc. do roku poprzedniego. „Sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła o 30,5 proc., tj. do 4,53 mld zł, natomiast całkowita wartość transakcji przeprowadzonych na platformach aukcyjnych zwiększyła się do 6,48 mld zł, co oznacza zmianę o 40,9 proc. w stosunku do 2007 roku”, czytamy w opracowaniu. Wartość transakcji w dominującym serwisie aukcyjnym Allegro. pl zamknęła się w 2008 roku kwotą 5,2 mld zł! Autorzy raportu zaznaczają jednak, że dane te dotyczą wyłącznie sprzedaży towarów (oprócz nich w Sieci sprzedaję się usługi). Opierając się na szacunkach GUS należy z kolei przyjąć, że w 2007 roku (za kolejny rok urząd nie ma jeszcze danych) wartość sprzedaży w segmencie B2B wyniosła 194,5 mld zł. Warto podkreślić, że dla ponad 90 proc. polskich Internautów Sieć stanowi istotne wsparcie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Wartość towarów kupionych pod wpływem Internetu, ale poza nim, wzrosła z 9 mld zł w 2007 roku do ok. 17 mld zł w roku ubiegłym”, wynika ze statystyk TNS Infratest. Co ciekawe, analizujący dynamikę wzrostu wartości e-handlu doszli do wniosku, że trend ten uległ znacznemu spowolnieniu – na tyle, że można mówić o… stabilizacji. Do 2004 roku obroty rosły w tempie przekraczającym 100 proc., zaś w latach 2005-2007 od 50 do 100 proc. Kolejne lata nie powinny cechować się skokami wyższymi niż o 15-30 proc. Udział handlu elektronicznego w handlu ogółem przekracza dziś na pewno 2 proc. W 2006 roku przekroczył 1 proc., w 2007 1,5 proc., zaś w 2008 właśnie 2 proc. (za GUS). Dalej autorzy raportu piszą: „Jak wynika z badania NetTrack prowadzonego przez Millward …
Wyświetlono 25% materiału - 344 słów. Całość materiału zawiera 1378 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się