Niemieckie Stowarzyszenie Wydawców Książek dla Młodych Dorosłych (Arbeitsmeinschaft von Jugen Judbuchverlagen, AVJ), oraz Niemieckie Stowarzyszenie Wydawców i Księgarzy (Börsenverein des Deutschen Buchhandels) zleciły firmie Consumer Panel Services GfK przeprowadzenie badania określającego, w jaki sposób młodzi ludzie dowiadują się o książkach, jakie kryteria wyboru są dla istotne i w jaki sposób kupują książki. Wyniki zostały zaprezentowane w marcu na Targach Książki w Lipsku. Książka wciąż cieszy się zainteresowaniem wśród młodych ludzi. Dzieci, młodzież i młodzi dorośli znajdują w książkach porady i informacje na aktualne tematy. Wydatki młodych ludzi i młodych grup docelowych znacznie rosną. Jednocześnie dzisiejsza młodzież wchodzi w kontakt z czytaniem dużo później niż w przeszłości. Granice między poszukiwanymi gatunkami coraz bardziej się zacierają, a czytanie w języku oryginalnym odgrywa główną rolę. Księgarnia jest nadal najważniejszym punktem kontaktu dla nowych książek, mimo że rekomendacje w internecie i mediach społecznościowych stały się ważnym źródłem inspiracji – to najważniejsze wnioski z tego badania. Wyniki badania „Bock auf Buch” w skrócie: Wydatki: Wydatki na książki dla dzieci i młodzieży wzrosły o 7,4 proc. w latach 2019–2023 do 672 mln euro. Patrząc na wydatki młodych ludzi (zakupy własne i książki w prezencie) we wszystkich gatunkach, nastąpił znaczący wzrost: wydatki grupy do 19 lat wzrosły o około 32 proc. w latach 2019–2023. Głównie wzrost zawdzięcza się czytelnikom w wieku od 13 do 15 lat (wzrost wydatków o 65 procent) i od 16 do 19 lat (wzrost o 77 proc.). Książki jako źródło informacji: Wyszukiwarki internetowe i media społecznościowe, a także bezpośrednie rozmowy znajdują się na szczycie listy najważniejszych źródeł informacji w większości obszarów tematycznych. Respondenci wymieniają też książki. W zależności od tematu i grupy wiekowej, od …
Wyświetlono 25% materiału - 271 słów. Całość materiału zawiera 1085 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.