Czwartek, 20 grudnia 2007
Wskazówki Guntera Strempla - część 3
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru53
Na zakończenie swojego wykładu Günter Strempel omówił na przykładach, jak w praktyce księgarskiej powinno wyglądać zorientowanie na klienta. Przede wszystkim do księgarzy należy wybór i przygotowanie odpowiedniej dla klientów (o rozpoznaniu klientów mówiliśmy w części drugiej) propozycji tytułowej, optymalizacja podstawowych usług (np. czas pracy księgarni, dostęp do informacji o książkach, dogodna forma płatności, możliwość indywidualnego zamawiania i dostarczania książek itp.), elastyczność oferty (szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby klienta) oraz uatrakcyjnienie aranżacji wnętrza i ułatwienie klientom dokonania zakupu poprzez właściwy merchandising. Istotne pytania, jeszcze ważniejsze odpowiedzi By nasze wysiłki przyniosły zamierzone efekty, cały proces ukierunkowania swojej działalności na klienta należy poprzedzić ustaleniem odpowiedzi na poniższe pytania. Wg Strempla będą one pomocne w naszej codziennej pracy. Odpowiedzi powinni znać (i zawsze o nich pamiętać) przede wszystkim pracownicy mający kontakt z klientem, a zatem: 1. Co sprawia, że jesteśmy wyjątkowi? 2. Co różni naszą ofertę dla klienta od oferty konkurencji? 3. Jakie są dzięki temu korzyści dla klienta? 4. Co jest największą korzyścią z naszej specyficznej oferty? 5. Z jakich alternatywnych ofert mógłby skorzystać nasz klient? Jeżeli nie umiemy odpowiedzieć na pierwsze pytanie, kolejne wydają się niestety zbędne. Nasza działalność bez tej konkretnej wiedzy stoi pod dużym znakiem zapytania. Tylko wyróżniając się czymś (np. wiedzą, aranżacją wnętrza, specjalnymi usługami itd.) mamy szansę dalej istnieć na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku. Nie taki diabeł straszny… Wśród księgarzy często słyszy się niepochlebne głosy na temat księgarni internetowych. Z różnych stron pojawiają się opinie, że Internet jest zagrożeniem dla funkcjonowania księgarń. Czy jest to prawda? Czy rosnąca konkurencja wirtualna to powód do obaw i narzekań? Przecież jest cała rzesza klientów, którzy odwiedzają zwykłe placówki księgarskie. Gdyby tak nie było, to np. salony dużych sieci, takich jak Empik, świeciłyby pustkami, a przecież tak nie jest. Zatem – czy wiemy dlaczego klienci odwiedzają tradycyjne księgarnie i co zrobić, by częściej do nich zaglądali i u tam kupowali? Atutem księgarni tradycyjnej, co przypomina Günter Strempel, jest jej atmosfera pobudzająca zmysły, którą możemy aktywnie kreować, oraz osobiste doradztwo, które powinno być profesjonalnie realizowane. Niestety, w naszej polskiej rzeczywistości wygląda to wciąż bardzo słabo, …
Wyświetlono 25% materiału - 344 słów. Całość materiału zawiera 1379 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
Dostęp czasowy
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Dostęp terminowy
Płatność kartą płatniczą lub przelewem
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail.
Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki