środa, 4 maja 2011
Prawdziwi twórcy audiobooków – cz. 1
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru299
Czy lektor jest w stanie „położyć” audiobook? Czy słaba interpretacja może zaszkodzić nawet bardzo dobremu tytułowi, do tego stopnia, że maksymalnie ograniczy jego atrakcyjność jako produktu? – Naturalnie, że tak. Źle przeczytany audiobook może, po pierwsze zniechęcić do słuchania, po drugie generalnie do audiobooków, a po trzecie do tego konkretnego tytułu, niezależnie od jego nośnika – mówi Marcin Beme z firmy Audioteka, prowadzącej sprzedaż książek audio on-line. Jaki płynie z tego wniosek? A mianowicie taki, że w zdecydowanej większości przypadków sukces książki audio w największej mierze zależy właśnie od jej lektora. Bo lektor jest nie tylko interpretatorem tego, co autor danej książki „miał na myśli”, ale de facto właśnie autorem audiobooka jako dzieła zupełnie oryginalnego. Z czego zatem wynika ta szczególna siła i rola lektora? Otóż z tego, że podczas obcowania z audiobookiem słuchacz oddaje się całkowicie w jego ręce. W pełni zawierzamy interpretacji aktora, który zabiera nas do świata stworzonego przez autora danego tekstu. Jeżeli zrobi to w sposób, który nie przypadnie nam do gustu, wtedy pojawia się problem. Co decyduje o doborze lektora do konkretnego tekstu? – Często zdarza się tak, że bardzo dużo dyskutujemy z wydawcami, o tym kogo dopasować do opracowywanego tytułu, a na końcową decyzję i tak w największej mierze wpływają kwestie finansowe, czyli wysokość honorarium dla lektora i jego rola w ogólnych kosztach przygotowania audiobooka – twierdzi Beme. Często bywa tak, że priorytetem wydawców są jednak oszczędności i, zwłaszcza przy polskich tytułach, namawia się autorów, aby czytali swoje książki, bo traktują to jako dodatkowy wkład własny i zazwyczaj nie pobierają honorarium. Oczywiście czasem taki zabieg może okazać się udanym sposobem na …
Wyświetlono 25% materiału - 267 słów. Całość materiału zawiera 1071 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się