Czwartek, 10 marca 2016
Rozmowa z Tomaszem Potkajem, autorem książki
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru2/2016
- Celebryci i paparazzi pojawili się w Polsce w latach dziewięćdziesiątych zeszłego stulecia? - Termin celebryci nawet później. Do polszczyzny wprowadził go Wiesław Godzic, dając tytuł swojej książce o show biznesie "Celebryci w kulturze tabloidów". Wcześniej były w Polsce gwiazdy. Gwiazda nie jest określeniem pejoratywnym. To osoba wprawdzie popularna, ale jednak na tę popularność jakoś zapracowała, realizując tzw. działania artystyczne. Celebryta zaś to taki byt medialny, używając określenia twórcy definicji Daniela Boorstina, takie "niby zdarzenie". A paparazzi pojawili się dlatego, że wydawca pewnego tygodnika o gwiazdach (nie celebrytach!) uznał, że w Polsce jest czas i miejsce na to, by ludzi popularnych traktować tak, jak traktuje się na całym świecie, to znaczy fotografować ich z zaskoczenia, prywatnie, nie pytając o zgodę i tak też o nich pisać. No i jeden kolega paparazzo pojechał do Kazimierza nad Wisłą sfotografować towarzyszkę życia Grzegorza Ciechowskiego oraz ich dziecko, a drugi do podwarszawskiego Komorowa, aby przez dziurę w płocie zrobić zdjęcie Bogusławowi Lindzie, jego partnerce i małej córce. I okazało się, że autorzy zdjęć dużo zarobili, a gazeta świetnie się sprzedała. Więc zaczęto to robić, choć stopniowo. Drugim momentem przełomowym było wejście na rynek "Faktu" w 2003 roku. "Fakt" stworzył rynek na zdjęcia paparazzi. "Super Express" musiał pójść za ciosem, wcześniej korzystał z tego typu zdjęć ostrożnie. No …
Wyświetlono 25% materiału - 213 słów. Całość materiału zawiera 853 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się