Wtorek, 15 listopada 2011
15. Targi Książki w Krakowie
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru314
Jak ocenić jubileuszową edycję Targów Książki w Krakowie? Na pewno od dawna impreza ta daje dość rzetelny obraz aktualnej kondycji branży. Kiedy w 2009 roku na rynku coraz więcej mówiło się o e-bookach, to właśnie Kraków stał się arenę pierwszych, entuzjastycznie prezentowanych nowinek – czytników, pomysłów na dystrybucję i platform sprzedaży. To właśnie w Krakowie widać było pierwsze oznaki osłabienia gospodarczego, początkowo na świecie, kiedy przed dwoma laty pod Wawelem zabrakło kilku oficyn reprezentujących zagraniczny kapitał, a następnie także w ubiegłym roku, kiedy nieobecności kilku znanych firm po prostu nie dało się nie zauważyć. Podobnie było i w tym roku, który przeważająca część środowiska książki opisuje przy pomocy bogatej gamy określeń, od: ciężki poprzez słaby, aż do terminów takich jak zły czy fatalny. Znowu odczuwalna była nieobecność kilku znanych marek, że wystarczy wymienić WSiP, Muzę czy Zysk i S-ka. Dlatego dziś uzasadniony wydaje się temat „Kryzys na rynku książki”, który towarzyszył panelowi z okazji prezentacji najnowszego wydania „Rynku książki w Polsce”. Przede wszystkim teza o tym brzmieniu spowodowała, że tego, co na temat sytuacji rynku w ostatnich miesiącach i możliwych dla branży przyszłych scenariuszach, mieli do powiedzenia nasi paneliści, chciało wysłuchać grubo ponad 100 uczestników rynku. I choć zabrakło chętnych do aktywnej dyskusji, to przynajmniej ciekawie prezentowało się to, co mówili zaproszeni goście. – Przede wszystkim nigdy więcej okresu przejściowego – przekonywał Krzysztof Olesiejuk, jednocześnie dodając: – Sytuacja z ogromnymi zwrotami, z jaką mamy do czynienia w tym roku, wyraźnie pokazała, że we wcześniejszych latach na rynku nastąpiła olbrzymia nadprodukcja. Okazuje się, że wydawcy wprowadzali, zazwyczaj pod wpływem impulsów ze strony segmentu detalicznego, upominającego się o coraz większą liczbę nowych tytułów książki, które pozbawione były odpowiedniego potencjału sprzedażowego. Rozmowy na temat słuszności „kultu …
Wyświetlono 25% materiału - 283 słów. Całość materiału zawiera 1132 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się