Czwartek, 19 grudnia 2024
Rozmowa z ANNĄ MORAWIECKĄ, prezes zarządu Fundacji Halo Targi, organizatora Wrocławskich Targów Dobrych Książek
Zakończyła się kolejna edycja wrocławskich targów… Moje podsumowanie po rozmowach z wydawcami, którzy byli obecni na 32. Wrocławskich Targach Dobrych Książek, jest dobre, generalnie wydawcy są zadowoleni. Sprzedało się sporo biletów, było mnóstwo ludzi, 40 do 50 tys. osób. Targi książki we Wrocławiu mają długą historię, bo tegoroczna edycja była już 32. z kolei. Są najstarszą imprezą tego typu w Polsce, jeżeli nie liczymy długiej tradycji targów w Warszawie, które powstały i były organizowane przez wiele lat w zupełnie innych okolicznościach politycznych i gospodarczych. Od kiedy jesteś organizatorem wrocławskich targów? Można powiedzieć, że prawie od dwudziestu lat. Były kolejne organizacje, firmy czy instytucje odpowiedzialne za organizację wrocławskich targów, a teraz organizuje je Fundacja Halo Targi… Fundacja Halo Targi organizuje Wrocławskie Targi Dobrych Książek od trzech lat. Została powołana przez Halę Stulecia, jest wspierana przez gminę Wrocław. Jestem jej prezesem i jednocześnie szefem Wrocławskich Targów Dobrych Książek. Po tylu latach można już wpaść w rutynę… Nie, za każdym razem jest inaczej. Naprawdę – w rutynę nie można u nas wpaść. Jak już się wydaje, że wszystko jest zrobione, to nagle trzeba coś zmieniać i raz jeszcze organizować, na przykład gdy okazuje się, że kod QR nie działa tak, jak powinien. Widziałem, że został szybko podmieniony... Został szybko podmieniony, bo reagować trzeba na bieżąco. W 2022 roku, od marcowych Poznańskich Targów Książki, na wszystkich książkowych imprezach zaczęła pojawiać się fala młodych czytających dziewcząt. Byłaś wówczas w dobrej sytuacji, bo Targi we Wrocławiu jak zawsze zamykają sezon i zbierałaś doświadczenia z innych imprez, gdzie były spore problemy organizacyjne z tymi nowymi uczestnikami… Chyba znacznie lepiej nam się to udało w tym roku. Wówczas było trochę niedociągnięć, ale to było też nasze pierwsze doświadczenie. Nigdy wszystkich doświadczeń nie przeniesiesz z innego miejsca, każde z nich jest specyficzne, ale myślę, że po krótkim zatorze, jaki był w zeszłym roku, udało nam się to sprawnie zorganizować i zupełnie bez problemów. Może było mniej czytelniczek? Chyba więcej. W zeszłym roku autorki z kategorii Young Adult były tylko w piątek i w sobotę, a w tym roku w piątek, sobotę i w niedzielę. Cała Sala Industrialna, czyli podziemie Hali Stulecia, było zajęte przez wydawnictwo NieZwykłe. Natomiast Sala Cesarska była zagospodarowana przez Helion i autorki Young Adult tego wydawcy. To nie byłoby możliwe w poprzednich lokalizacjach targowych we Wrocławiu… Nie ma takiego miejsca we Wrocławiu poza Halą Stulecia. A pamiętam, jak wydawcy bardzo obawiali się, że do Hali Stulecia nikt nie przyjedzie. Mój mąż, Jarek Broda, znana postać we …
Wyświetlono 25% materiału - 398 słów. Całość materiału zawiera 1592 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się