Firma Internet Standard od ponad dekady obserwuje rozwój polskiego rynku handlu elektronicznego, na którym każdego dnia spotykają się sprzedawcy z kupującymi, aby zawierać transakcje sprzedaży przez internet. Ubiegłoroczne jubileuszowe badanie, przeprowadzone na grupie 236 sklepów internetowych, potwierdza dynamiczny wzrost branży e-commerce oraz ciągle duży potencjał rozwojowy tego segmentu handlu. Jak ustalili twórcy raportu "E-commerce Standard 2015" 80 proc. sklepów funkcjonujących na rynku dłużej niż rok przynosi właścicielom zysk. Ponadto trzy z czterech badanych sklepów internetowych odnotowały zauważalny wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2015 w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. W grupie zjawiska, które w największym stopniu determinują charakter sprzedaży w polskim internecie znalazły się m.in.: duża konkurencja i niemal wszechobecna wojna cenowa, a więc działanie na niskich marżach, które w połączeniu ze specyfiką handlu elektronicznego, jak koszty przesyłki i obsługi zwrotów sprawiają, że sklepy coraz częściej walczą o zainteresowanie klienta inaczej niż tylko niską ceną. Jak sczytamy we wstępie do raportu: "staje się oczywiste, że na rynku e-commerce przetrwają tylko te firmy, które będą w stanie w pełni zaadresować potrzeby kupujących (np. w obszarze mobile), a poprzez podejmowane działania promocyjne (np. social media i budowanie społeczności wokół sklepu) zatrzymać klientów oraz pozyskać nową grupę odbiorców zainteresowanych oferowanymi produktami i usługami". Marketing w e-commerce Skoncentrujemy się na wybranych aspektach funkcjonowania e-commerce w Polsce, począwszy od kwestii związanych z kreowaniem przez rodzime e-sklepy własnej polityki marketingowej oraz wykorzystywanych w tym celu metod i narzędzi. Trzeba przyznać, że polscy e-przedsiębiorcy nie narzucają sobie specjalnych ograniczeń w wyborze form służących do budowania wizerunku marki i rozwoju kanałów sprzedaży. Wykorzystywane formy W ostatnich latach wzrostem zainteresowania i wykorzystywania może pochwalić się niemal każda kategoria, choć na czele najczęściej wybieranych narzędzi promocji niezmiennie pozostają: wysyłka e-maili, marketing w sieciach społecznościowych oraz płatna reklama w wyszukiwarkach. Spośród badanych sklepów 66 proc. wykorzystuje sieci społecznościowe do budowania marki, poszerzania zasięgu oraz interakcji z obecnymi klientami. Dla porównania, w analogicznym okresie 2014 roku obecność w sieciach społecznościowych deklarowało zaledwie 47 proc. sklepów, a 2013 roku 39 proc. Jak już wspomniano, wzrost znaczenia różnych form promocji marketingowych widać prawie w każdej kategorii. W 2014 roku z reklamy w wyszukiwarkach internetowych korzystało 47 proc. firm, w kolejnym roku z tego typu nośnika reklamowego(głównie w Google AdWords) korzystało już 60 proc. …
Wyświetlono 25% materiału - 370 słów. Całość materiału zawiera 1483 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.