środa, 3 września 2014
Wsparcie czytelnictwa w szkołach
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru389
– Chcemy położyć szczególny nacisk na zadania, których celem będzie poszerzenie dostępu do kultury. Rozumiem pod tym pojęciem takie działania jak popularyzacja i edukacja. Jestem po pierwszych rozmowach z minister edukacji w sprawie utworzenie programu wieloletniego w zakresie rozwoju czytelnictwa – zadeklarowała Małgorzata Omilanowska, nowa minister kultury, w swoim pierwszym wystąpieniu programowym na sesji plenarnej Sejmu 27 lipca. Nastąpiło to po przedstawieniu przez premiera Donalda Tuska głównych zadań rządu do końca kadencji parlamentarnej, gdy wicepremier Janusz Piechociński i szefowie poszczególnych resortów bardziej szczegółowo omawiali plany rządowe na najbliższy okres. Zabrzmiało to dla środowiska książki zachęcająco, chociaż można mieć obawy, czy sprawy książki i czytelnictwa znajdą się w kręgu najważniejszych zagadnień, jakimi będzie się zajmować teraz resort kultury i jego szefowa. Problemy te znalazły się bowiem na końcu tematów w sejmowym wystąpieniu. Według depeszy PAP, Małgorzata Omilanowska „wśród najważniejszych zadań resortu na najbliższych kilkanaście miesięcy wymieniła: kontynuowanie procesów inwestycyjnych w infrastrukturę kultury, edukacji i dziedzictwa kulturowego, w szczególności w zakresie ochrony zabytków”. Ciekawie natomiast zabrzmiało stwierdzenie, że „jednym z priorytetów resortu jest obniżenie kosztów dostępu do kultury dla Polaków”, co może oznaczać bardzo wiele, chociaż miejmy nadzieję, że pod tym hasłem nie kryje się ułatwienie dostępu do treści w internecie bez poszanowania praw autorskich, a przecież takimi sloganami jesteśmy atakowani od dawna przez środowisko tzw. „otwartystów”. Nadzieja jest jednak w tym, że resort kultury jak dotąd twardo stawał właśnie w obronie praw autorskich, przeciwstawiając się skutecznie koncepcjom lansowanym i często silnie wpieranym przez inne resorty. Sama pani minister wyjaśniła w Sejmie, że pod pojęciem „poszerzenie dostępu do kultury” rozumie „takie działania jak popularyzacja i edukacja”. Dodała też, że „w ramach Narodowego Programu …
Wyświetlono 25% materiału - 271 słów. Całość materiału zawiera 1084 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się