Poniedziałek, 22 października 2007
Jeszcze o public relations
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru206
„CSR (ang. Corporate Social Responsibility) to odpowiedzialność społeczna biznesu – koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale oprócz tego zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, czyli dobrowolne zaangażowanie. Społeczna odpowiedzialność jest procesem, w ramach którego przedsiębiorstwa zarządzają swoimi relacjami z różnorodnymi interesariuszami, którzy mogą mieć faktyczny wpływ na ich powodzenie w działalności gospodarczej. Zatem należy to traktować jako inwestycję, a nie jako koszt, podobnie jak w przypadku zarządzania jakością”[1]. Pozwoliłam sobie wytłuścić słowa, które, według mnie, mają kluczowe znaczenie w powyższej definicji. Jeśli zgodzimy się z założeniem, że środki wykładane dobrowolnie na działania związane z CSR traktować należy jako inwestycje, a nie koszt, CSR powinien na stałe zagościć w strategii naszej firmy. Niestety, gros polskich przedsiębiorstw nadal uważa, że nie stać ich na to wykorzystując to ważne narzędzie public relations w zmarginalizowanym stopniu. Należy pamiętać, że pod szeroko pojętym hasłem „odpowiedzialności społecznej biznesu” będą się kryć zarówno działania skierowane do pracowników firmy, jak i do otoczenia. Firmy, które prowadząc działania CSR nie zapominają o równoczesnym nagłaśnianiu tego zaangażowania, są postrzegane jako wiarygodne i prospołeczne. Cieszą się znacznie większą przychylnością otoczenia, należąc również do grona najbardziej pożądanych pracodawców. Wreszcie, trafnie dobrana strategia CSR nie tylko pozytywnie …
Wyświetlono 25% materiału - 227 słów. Całość materiału zawiera 911 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się