środa, 20 września 2017
„Top 50” firm wydawniczych
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru466
Brak zmian w składzie, przy jednej roszadzie pozycji – tak prezentuje się podium najnowszego dorocznego rankingu największych firm wydawniczych na świecie, tradycyjnie opracowywanego wspólnie przez francuski magazyn „Livres Hebdo” oraz amerykański „Publishers Weekly”. Mimo że łączny przychód czołowych 50. największych podmiotów wydawniczych przekroczył w 2016 roku wartość 50 mld dolarów, omawiany okres nie należał do najlepszych i najłatwiejszych w historii globalnej branży wydawniczej. Mniej niż połowa sklasyfikowanych firm raportuje wzrost przychodów w 2016 roku, a pozostałe zanotowały znaczące spadki realizowanej sprzedaży. Firmą, która została dotknięta jednym z najwyższych – ponad 15-proc. – spadkiem, był przewodzący rankingowi koncern Pearson, którego przychody na koniec 2015 roku wyniosły 6,625 mld dolarów, a rok później „zaledwie” 5,617 mld dolarów. Trudny rok edukacji Ważnym zjawiskiem podkreślanym w komentarzu do rankingu był kolejny spadek wartości publikacji edukacyjnych na rynku amerykańskim. To zresztą efekt dwóch zjawisk: realnej redukcji sprzedaży oraz restrukturyzacji biznesowej, jaką przechodzi część podmiotów aktywnych w tym obszarze. Przykładem, choć nie tylko z rynku amerykańskiego, tych ostatnich działań jest wspomniany już Pearson, którego zatrudnienie w skali globalnej, w 2016 roku zostało zredukowane aż o 4000 etatów, choć wcześniejsze zapowiedzi dotyczyły planów zwolnienia ok. 3000 osób. Tymczasem …
Wyświetlono 25% materiału - 191 słów. Całość materiału zawiera 764 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się