Niedziela, 12 marca 2006
Jak wypromowano bestseller: „Powstanie ’44” Normana Daviesa
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru155
Ależ to był bestseller! 130 tys. sprzedanych egzemplarzy, z których 20 tys. rozeszło się zaledwie w… cztery godziny (od 17.00 do 21.00, w dniu premiery, czyli 1 sierpnia ub. r.). Długo jeszcze rekord ten nie zostanie pobity. O ile w ogóle ktoś go kiedyś pobije… No, chyba że Harry Potter. Czasu jak na lekarstwo Pierwsze rozmowy z Normanem Daviesem odbył Artur Mrozowski, odpowiedzialny za promocję „Powstania ‘44”, jeszcze w roku 2003, w czasie trasy promocyjnej „Wysp”, poprzedniej wydanej w Znaku książki profesora. „Mogłem wtedy obserwować, jak w czasie dyskusji o historii Wielkiej Brytanii pojawia się temat Powstania Warszawskiego i jakie wywołuje emocje wśród czytelników” wspomina w opublikowanej w tym roku zbiorowej pracy „Jak powstało »Powstanie ‘44«”. Swoją drogą polecam ją każdemu wydawcy – pouczająca i pasjonująca lektura! Już na wiosnę obaj zaczęli odbywać serie spotkań z osobami, których udział w obchodach 60. rocznicy wybuchu narodowego zrywu, a zatem i promocji książki, był nieodzowny. Najważniejszymi byli pracownicy i dyrekcja powstającego właśnie Muzeum Powstania Warszawskiego. Szybko uzgodniono, że książka stanie się jednym z ważniejszych motywów zbliżającego się święta. „Naturalne wydało się nam, że jej promocja 1 sierpnia o godz. 14.00 może odbyć się tylko w ogrodach Muzeum” pisze Artur Mrozowski. Media plan gotowy był już w czerwcu, choć rozmowy z przedstawicielami najważniejszych mediów („Gazeta Wyborcza”, TVP1, Polskie Radio) rozpoczęto znacznie wcześniej, bo pięć-sześć miesięcy przed premierą. Niestety, w tym wypadku pojawił się pewien kłopot. Dla większości dziennikarzy rozmowy w maju o książce, która ukaże się w sierpniu były wyraźnie ponad ich siły. – Nie ogarniali tego percepcyjnie – śmieje się Mrozowski. Tymczasem już w czerwcu ustalono z profesorem konkretny, rozpisany na dwa tygodnie plan wywiadów, choć jeszcze w lipcu okazało się, że niektóre media obudziły się w ostatnim momencie i był z tym spory problem, gdyż czasu było jak na lekarstwo. …
Wyświetlono 25% materiału - 299 słów. Całość materiału zawiera 1199 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się