środa, 25 lipca 2012
Raport Internet Standard
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru332
Tradycyjnie doczekaliśmy się wyników corocznych badań polskiej Sieci, które przeprowadziła firma Internet Standard. Przedstawiony został w nim m.in. profil polskiego internauty, określona skala dostępu do Sieci, szybkość transferu danych i inne parametry pozwalające docenić skok cywilizacyjny, jaki dokonuje się w naszym kraju z roku na rok (IS najczęściej porównuje lata 2007 i 2011). Zamieszczony w raporcie ranking największych firm internetowych w Polsce w 2011 roku pokazuje tak naprawdę liderów, jeżeli chodzi o sprzedaż realizowaną za pośrednictwem Sieci. Największym graczem z branży książkowej jest Merlin.pl (miejsce 18.), którego przychody ze sprzedaży produktów z kategorii „książki, filmy, multimedia” w minionych dwunastu miesiącach oszacowano na 150 mln zł (przy 111,4 mln zł rok wcześniej). Tuż za nim uplasował się Empik Digital & Publishing (19.) z przychodem 146 mln zł. Co ciekawe (a najciekawsze przed nami), osobno ujęto Grupę EM&F (20.) z przychodami 100 mln zł z internetu, przy 3,224 mld zł ogółem, co stanowi ledwie 3 proc., oraz Grupę Empik (23.) z przychodem z e-commerce 86,6 mln zł przy przychodach ogółem 1,211 mld zł (7 proc.). Niezależnie od nich zakwalifikowano należącą do EM&F, ale przez właściciela określana jako część składową Empik Digital&Publishing księgarnię Gandalf. com.pl (45.) z przychodami 24,6 mln zł (20 mln zł w 2010 roku). Trochę – jak widać – jest więc zamieszania z internetową sprzedażą w ramach Grupy EM&F. Rynek elektronicznego handlu książkami został zdominowany przez tych dwóch graczy (Gandalfa włączamy jednak w struktury Empiku), ponieważ dopiero na dalekim 95. miejscu uplasowała się kolejna księgarnia, a mianowicie Inbook.pl z przychodami 4,45 mln zł (3,03 mln zł w 2010 roku – skok o niemal 50 proc.!), notując stratę w wysokości 0,25 mln zł. Niestety nie pierwszy już raz w raporcie …
Wyświetlono 25% materiału - 279 słów. Całość materiału zawiera 1119 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się