W dniach 18-21 maja na PGE Narodowym odbywać się będą po raz pierwszy Targi Książki i Mediów Vivelo. Kto jest organizatorem wydarzenia? Organizatorem Targów Książki i Mediów Vivelo jest Time S.A., wydawca miesięczników „Murator” i „Architektura-Murator” oraz wielu wydawnictw specjalnych; wydawca dziennika „Super Express”; broker reklamowy dla marek radiowych Radio Eska, Radio Vox FM, Radio SuperNova, Radio Eska Rock. Wydawca serwisów internetowych docierających miesięcznie do ponad 16,5 mln użytkowników (wg Gemius/PBI Mediapanel, stan na 01.2023). Time S.A. jest także wydawcą książek pod markami Harde i Lekkie. W jaki sposób targi będą promowane? Nasza Grupa ZPR Media ma bogate portfolio marek, dlatego już ruszyliśmy z kampanią informującą o targach, wykorzystując własne media. Niepodważalnie dużym atutem takiego organizatora są własne media ogólnopolskie. Ale czy do komunikacji z publicznością targową wystarczą te kanały, czy planujecie dodatkowo inwestować w reklamy w innych mediach? Rzeczywiście, w ramach grupy mediowej możemy korzystać z wielu własnych kanałów komunikacji. Wykorzystując tylko nasze media, docieramy do bardzo szerokiej grupy odbiorców, ale oczywiście będziemy wspierać się także innymi mediami z zewnątrz i to w różny sposób: przez współprace patronackie, jak też inne działania reklamowe w tym kampanie OOH (Out-of-home) i telewizyjne. Im bliżej wydarzenia, tym więcej będziemy wychodzić poza nasze media. Plan działań promocyjnych będzie też obejmował inne media, ale nie chciałabym zdradzać więcej z naszego planu promocji i komunikacji. Zapraszam na nasze sociale na Facebooku, Instagramie i TikToku. Oprócz książek targi mają – jak wskazuje nazwa – pokazywać też media… Tak, bowiem mocno stawiamy na innowacje, nowatorskie rozwiązania oraz zupełnie nową formułę targów. Chcemy połączyć tradycyjną książkę z nowym sposobem odbierania treści. Stąd właśnie wzięła się nazwa – Targi Książki i Mediów Vivelo. Zapraszamy do współpracy również inne koncerny mediowe. Mamy już potwierdzoną obecność stacji radiowych spoza Grupy ZPR Media. Podczas targów nie jesteśmy bowiem konkurencją dla siebie. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wydawnictw, które przecież wystawiają się na różnych targach. Naszą misją jest łączenie książki tradycyjnej z multimediami. W jaki sposób będziecie je łączyć? Jedną ze stref, którą zaprezentujemy na PGE Narodowym, będzie strefa #audio. Uczestnik targów będzie mógł zapoznać się ze wszystkimi nowymi sposobami traktowania treści, takimi jak audiobooki, podcasty, e-booki. Będzie również ministudio podcastów, gdzie każdy z odwiedzających targi będzie mógł spróbować swoich sił w tworzeniu treści audio. Doświadczenie wynikające z posiadania własnych mediów sprawia, że możemy podzielić się nim z odbiorcami. Skoro targi łączą w sobie książki i media, to oznacza, że oferta będzie podzielona po równo? Oczywiście stawiamy na książkę tradycyjną, która jest dla nas najważniejsza. Trudno określić w tej chwili w procentach, jak ten podział będzie wyglądać, ale na pewno najwięcej będzie właśnie książek tradycyjnych, ponieważ wystawcy, którzy się do nas zgłaszają, mają je w ofercie. W tym roku chcemy pokazać i wyeksponować też część audio. Jakie jeszcze planowane są strefy? Oprócz strefy audio, będzie też strefa #Booktok, czyli spotkania z twórcami kanałów na YouTube, spotkania i wywiady z gwiazdami TikToka, booktokerami. Nie zabranie również miejsca dla fanów gier i fantastyki w każdym wydaniu, planujemy stanowiska dla graczy komputerowych. Przygotowujemy też strefę #Mama, Tata, Dziecko. Rodziców z małymi dziećmi zapraszamy szczególnie w czwartek, w tej strefie planujemy udogodnienia dla rodzin z dziećmi w postaci przewijaków, fotelików do karmienia. Obok paneli i spotkań edukacyjnych dla rodziców, odbędą wspólne czytanie na dywanie oraz spotkania z bohaterami książek np. z Kicią Kocią. Zapraszamy również do strefy #Lifestyle – a w niej panele i warsztaty z autorami książek o tematyce prozdrowotnej, spotkania z fotografami, twórcami romantycznych i miłosnych opowiadań, spotkania i wywiady z celebrytami. Będzie również strefa #Agentów literackich i strefa #Szkoła. Planujemy też ekskluzywną strefę spotkań z autorami. Wychodzimy naprzeciw potrzebom wydawców, wsłuchujemy się w ich potrzeby i staramy się przedstawić dogodne rozwiązania. Organizujemy więc ekskluzywną przestrzeń do spotkań z autorami, podpisywania książek czy przeprowadzania wywiadów. Ma to być przestrzeń, która zapewni komfort każdej ze stron, zarówno …