Poniedziałek, 26 stycznia 2009
Wydania cyfrowe szansą dla wydawców
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru239
Jednym z głównych tematów dyskusji na ubiegłorocznych Targach Książki we Frankfurcie był wpływ rewolucji technologicznej na przyszłość tradycyjnej książki i prasy. Temat staje się jeszcze bardziej frapujący w kontekście recesji dotykającej również rodzimą gospodarkę. Prof. Gottfried Honnefelder, dyrektor Związku Wydawców i Księgarzy w Niemczech, stwierdził na swojej konferencji prasowej: „Istniejący model biznesowy nie ma obecnie zastosowania. Nadal wielu wydawców musi nauczyć się, jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości i być gotowym na przyjęcie nowych modeli polityki finansowej i wydawniczej oraz na to, że nie zawsze muszą oni upierać się przy tym, aby ktoś zapłacił im za egzemplarz książki. Nie mogą oni traktować Internetu jako w dużej mierze bezprawnej przestrzeni, gdyż stwarza to trudności w rozwiązaniu problemów traktowania własności intelektualnej w Sieci. W najbliższych latach to właśnie będzie najważniejszym problemem wydawców i księgarzy”. Szansa w czasach recesji Według raportu eCard i Money.pl, płatności za książki, prasę lub płyty stanowiły w 2007 roku już 14 proc. wszystkich transakcji „kartowych” w Sieci. Poprzedni rok powinien przynieść jeszcze lepsze wyniki dla tego kanału dystrybucji, mimo globalnego spowolnienia odnotowanego w ostatnim kwartale. Coraz częściej też papierowe edycje są zastępowane lub przynajmniej uzupełniane o formaty cyfrowe. Warto zauważyć, że w 2007 roku polscy wydawcy osiągnęli wyższe przychody głównie dzięki poszerzonej ofercie i wyższym cenom książek przy jednoczesnej tendencji spadkowej średnich nakładów drukowanych. Przy spowolnieniu gospodarki w 2009 samo poszerzanie portfolio może już nie wystarczyć, a o zwiększeniu cen nie może być mowy. Gdzie więc znaleźć szansę na wzrost przychodów i …
Wyświetlono 25% materiału - 244 słów. Całość materiału zawiera 976 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się