Poniedziałek, 24 stycznia 2011
Niemieckie wzorce
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru292
„Czy są gdzieś muchy o smaku marchewkowym” – książką dla najmłodszych czytelników o tak intrygującym tytule zadebiutowała na rynku wydawniczym oficyna Kika. Wydawnictwo powstało w lutym 2010 roku. – Mieszkając w Niemczech jako młoda mama odkryłam tam wspaniałe książki dla moich dzieci – opowiada o początkach swojej firmy jej właścicielka, Katarzyna Kiełbińska. – Po przyjeździe do Polski zaczęłam badać tutejszy rynek książki, korzystałam ze szkoleń, publikacji. Gdy już podjęłam decyzję o założeniu własnego wydawnictwa, zaczęłam starać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej, jednak bezskutecznie. Wsparcie na tłumaczenie literatury niemieckiej, a dokładnie przy publikacji „Mały rycerz Trenk” Kirsten Boie, otrzymałam z Instytutu Goethego. Właścicielka przekonała do swojego projektu szwagierkę – Annę Kiełbińską i od sierpnia obydwie panie wspólnie prowadzą wydawnictwo. Na stale z wydawnictwem współpracuje osiem osób, sprawy redakcyjne przy wybranych tytułach powierzono Leszkowi Żulińskiemu, grafiką i internetem zajmuje się Sybila Skaluba. Pierwsze książki z logotypem wydawnictwa ukazały się w połowie listopada. Obecnie na rynku jest sześć tytułów: dwie z serii o Nuliku i Poloniuszu Matthiasa Sodtke, w tym „Czy są gdzieś muchy o smaku marchewkowym” (dla maluchów), „Mały rycerz Trenk” Kirsten Boie (dla sześciolatków i starszych), dwie z cyklu „Liliana Pędziwiatr” Tanyi Stewner (dla dzieci od ósmego roku życia) i „Kompletny idiota” Tommego Jauda (dla dorosłych) – sprzedany na rynku niemieckim w nakładzie ponad 1 mln egz. Co wyróżnia tę oficynę od innych? – W obliczu dużej konkurencji Kika stawia na jakość zarówno pod względem treści, jak i szaty graficznej, sięga po książki uznanych autorów, którzy odnieśli …
Wyświetlono 25% materiału - 247 słów. Całość materiału zawiera 990 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się