Poniedziałek, 3 sierpnia 2020
DLA HOW2 TWORZĄ ARTYŚCI, POPULARNE GWIAZDY, EKSPERCI
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 527 (14/2020)

22 lipca zadebiutowała nowa platforma z autorskimi e-bookami – How2. Wśród autorów znajdują się m.in. Dorota Wellman, Katarzyna Bosacka, Patricia Kazadi i Hanna Lis.

How2 to technologiczno-wydawniczy startup, w którym wspólnie z gwiazdami i ekspertami – autorytetami w swoich dziedzinach, tworzone są oryginalne, multimedialne e-booki, wzbogacane o m.in. interaktywne materiały, grafiki, filmy czy animacje.

Obecnie w ofercie dostępne są 23 tytuły, m.in. „Jak przygotować śniadanie dla dzieci” Darii Ładochy, „Jak korzystać z Tindera (i nie zwariować)” Sylwii Borowskiej, „Jak strugać wariata?” Katarzyny Pakosińskiej, „Rozwód bez tajemnic” przygotowany przez Kancelarię Prawną Graś i Wspólnicy, „Diagnoza: rak szyjki macicy” Idy Karpińskiej i Katarzyny Wysockiej, „Jak schudłam 30 kg” Sylwii Bomby czy „Rodzice osób LGBT+ wychodzą z szafy” Piotra Grabari Grabarczyka.

„Jak pokazują najnowsze badania, każdy z nas w internecie spędza prawie 7 godzin dziennie. Warto spędzać ten czas w kreatywny i wartościowy sposób. Wielokrotnie zadawałam sobie pytanie, czy oferta publikacji dostępnych on-line nie mogłaby być lepsza jakościowo – zarówno pod względem merytorycznym, jak i technologicznym. Z tego pytania zrodziła się koncepcja e-booków How2 – skrojonych na miarę współczesnego czytelnika – wymagającego, nowoczesnego i poszukującego. Dlatego nasze e-booki odpowiadają na pytania zadawane przez użytkowników internetu. Stworzyliśmy ebook od nowa – można w nim znaleźć nie tylko słowo pisane, świetne zdjęcia, ilustracje czerpiące ze sztuki współczesnej, ale również wiele innych innowacyjnych rozwiązań” – podkreśla Anna Zofia Powierża, CEO How2.

„Team How2 codziennie przeczesuje odmęty internetu. Sprawdzamy, czego nasi czytelnicy i czytelniczki szukają w sieci, co jest na czasie, a co będzie ważne zawsze – bez względu na modę. Polacy i Polki są spragnieni rzetelnych informacji, ciekawych opowieści, interpretacji rzeczywistości oraz porad dotyczących codziennych i niecodziennych problemów. Nasze e-booki mają być odpowiedzią na ten informacyjny głód” – czytamy na stronie How2.shop.

Platforma How2 stworzona została przez Agnieszkę Hyży (dziennikarkę, prezenterkę telewizyjną, właścicielkę agencji eventowej Global Media) oraz Annę Zofię Powierżę (fotografkę, reżyserkę, właścicielkę agencji kreatywnej i studia 4MC).

Model biznesowy How2 na starcie zakłada sprzedaż e-booków w cenie 29 zł i 39 zł. Będą pojawiać się także pozycje darmowe, które wypełniają misję edukacji użytkowników internetu. W planie wydawniczym znajduje nie sporo tytułów tworzonych wspólnie z fundacjami, stowarzyszeniami i organizacjami i dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na cele charytatywne.

Uruchomienie platformy kosztowało 500 tys. zł.

How2 planuje w najbliższym czasie rozwój zarówno technologii istniejących produktów, jak i poszerzenie oferty o audiobooki oraz podcasty.

„Pracujemy nad hybrydą e-booka i audiobooka oraz wprowadzeniu na rynek aplikacji How2. Nie zamykamy się też na inne formy. Chcemy odpowiedzieć na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku, a w szczególności użytkowników internetu” – komentują twórcy How2.

W przyszłości, gdy platforma zgodnie z założeniami strategicznymi rozwinie swoje portfolio oraz pojawi się aplikacja, twórcy nie wykluczają wprowadzenia modelu abonamentowego.

Autor: (et)