Wtorek, 29 czerwca 2021
BOOKTOK TWORZY BESTSELLERY I ZWIĘKSZA SPRZEDAŻ
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 549 (12/2021)
11,9 mld – tyle wyświetleń ma hashtag BookTok w aplikacji TikTok. Jej funkcjonalność polega na możliwości wysyłania bardzo krótkich materiałów wideo, zbliżonych do teledysków muzycznych. Nie wydaje się więc oczywistym miejscem dla książek. A jednak. „Powieści – stare i nowe – stały się popularne dzięki nowej fali influenserowych miłośników książek, którzy dyskutują o swoich wyborach literackich” – informuje brytyjski serwis Standard.co.uk. I dodaje, że dzięki TikTokowi niektórzy autorzy odnotowali znaczny wzrost sprzedaży książek. BookTok to nowoczesny klub książki. Użytkownicy aplikacji nagrywają króciutkie filmiki, w trakcie których polecają książki lub pokazują swoje reakcje na emocjonujące fragmenty powieści. „Czy kiedykolwiek czułeś się zrozpaczony po dramatycznym zakończeniu książki lub śmierci swojej ulubionej postaci? Członkowie społeczności BookTok uwieczniają te chwile, filmując się, gdy czytają ostatnie linijki powieści” – czytamy w serwisie. W świecie BookTok króluje fantazja, a użytkownicy często zakładają czarodziejskie stroje, kostiumy elfa i inne stroje z epoki. Jako ciekawy przykład działania BookToku podano „Pieśń o Achillesie”, książkę Madeline Miller z 2012 roku (polskie wydanie Albatros, czerwiec 2021), która właśnie przeżywa drugie życie. Hashtag #thesongofachilles ma już prawie 22 mln wyświetleń, a powieść – już nie pierwszej świeżości – sprzedała się w Wielkiej Brytanii tylko w jednym tygodniu marca w nakładzie 1500 egzemplarzy, o 240 proc. więcej niż w tym samym tygodniu w zeszłym roku. Obecnie zajmuje trzecie miejsce na liście bestsellerów „New …
Wyświetlono 25% materiału - 220 słów. Całość materiału zawiera 883 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się