Poniedziałek, 3 lipca 2006
Kurs public relations (część 3)
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru172
Chcąc odpowiedzieć na pytanie, czym są wewnętrzne public relations, własną firmę można sobie wyobrazić jako społeczność (adresatów) zewnętrznych działań public relations. Wychodząc z takiego założenia, poszczególne funkcje PR przekładamy z gruntu zewnętrznego na wewnętrzny właśnie. Zaliczymy do nich: – tworzenie oraz utrzymywanie właściwych relacji między firmą (tutaj – jej kierownictwem) a otoczeniem (w tym przypadku – jej pracownikami), – informowanie na temat firmy. Zdaniem fachowców, najlepszym kanałem i sposobem informowania o firmie społeczności zewnętrznej jest… odpowiednie podejście do własnych pracowników. Zadowolony pracownik lepszy jest bowiem i skuteczniejszy w naszych działaniach PR niż najlepiej nawet zorganizowana konferencja prasowa lub akcja wizerunkowa. Pracownik może się najczęściej okazać najbardziej nam odpowiadającym rzecznikiem przedsiębiorstwa. Jak się bowiem powszechnie uznaje, nie ma bardziej wiarygodnej oceny przedsiębiorstwa aniżeli ta, która jest dziełem jego załogi – najczęściej wiarygodnej, bo nie zainteresowanej fałszowaniem rzeczywistości. Kawa z handlowcem czyli jak utrzymywać właściwe relacje Zdaniem cytowanej już tutaj Barbary Rozwadowskiej („Public relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Studio Emka, 2002), „nie można prowadzić zewnętrznych PR bez wcześniejszego bądź przynajmniej równoległego prowadzenia działań z zakresu public relations wewnętrznych”. To ważna, być może nawet przełomowa, teoria. Śmiem twierdzić – nawet intuicyjnie nie wyczuwana przez zdecydowaną większość szefów firm z naszej (i nie tylko) branży. Rozprawiając o public relations najczęściej ma się na myśli przysłowiowy lunch z dziennikarzem, tymczasem niekiedy (najczęściej!) wpierw warto wypić kawę z… własnym handlowcem. Public relations wewnętrzne to – zdaniem Rozwadowskiej – „działania podejmowane przez przedsiębiorstwo wobec swoich pracowników”, „dostarczanie pracownikom na czas pełnej i przejrzystej informacji dotyczącej planowanych przedsięwzięć, a także spopularyzowanie ich”. Definicję tę sprowadzić można też do tych działań, które w sposób bezpośredni wpływają na odpowiednie myślenie o firmie, rozumienie („czucie”), przekazywanie na jej temat właściwych komunikatów. PR wewnętrzne to nic innego jak właściwe komunikowanie firmy przez nią samą i o niej samej. „Traktuj swoich podwładnych poważnie, a i oni będą cię w ten sposób traktować” głosi wyświechtany już banał. Znakomitym przykładem, …
Wyświetlono 25% materiału - 315 słów. Całość materiału zawiera 1262 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się