Poniedziałek, 22 maja 2006
Piotr Marciszuk prezesem PIK
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru168
Piotr Marciszuk został wybrany nowym prezesem Polskiej Izby Książki. W głosowaniu podczas Walnego Zgromadzenia minimalnie wyprzedził ubiegającą się o drugą kadencję Dorotę Malinowską- Grupińską. Na Marciszuka głosowało 49 delegatów, na Malinowską – 45. Podczas wyborów prezesa na sali obecnych było 105 osób. PIK liczy 227 członków, jednak – jak przypomniała ustępująca prezes – żadne Walne Zgromadzenie podczas jej trzyletniej kadencji nie przyciągnęło tylu osób. Nowy prezes będzie, zgodnie ze zmienionym statutem, urzędował przez cztery lata. Nowy statut pozwala mu wskazać kandydatów do ośmioosobowej Rady PIK. Piotr Marciszuk zgłosił trzy osoby z poprzedniej Rady: Piotra Dobrołęckiego, redaktora naczelnego „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” (dostał 74 głosy, najwięcej ze wszystkich kandydujących), Grzegorza Majerowicza, prezesa IPS (54 głosy) i Michała Brzozowskiego z księgarń Litera w Łodzi (54 głosy). Z rekomendacji Marciszuka do Rady weszli też: Aldona Zawadzka, szefowa wydawnictwa Jeden Świat i przewodnicząca Komisji Rewizyjnej PIK w poprzedniej kadencji (74 głosy), Grażyna Szarszewska, dyrektor generalna Langenscheidt Polska (67 głosów), Mikołaj Burchard, prezes Domu Książki Warszawa (64 głosy) i Witold Szczęsny, prezes Wydawnictwa Szkolnego PWN (54 głosy). Wystarczającego poparcia nie uzyskał zgłoszony przez nowego prezesa Jacek Popko z Oxford University Press, do Rady wszedł natomiast jedyny kandydat zgłoszony „z sali” – Andrzej Kosowski, redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego (73 głosy). Silną reprezentację w nowej Radzie mają wydawcy edukacyjni. Zanim wybrano prezesa, Dorota Malinowska-Grupińska przedstawiła …
Wyświetlono 25% materiału - 218 słów. Całość materiału zawiera 872 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się