Czwartek, 15 lutego 2007
Wyniki finansowe Grupy Wydawniczej Helion
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru188
W roku 2006 Grupa Wydawnicza Helion obchodziła piętnastolecie działalności. Moment to doskonały, by podsumować efekty pracy jednego z największych wydawnictw specjalistycznych w Polsce. Gliwicka spółka w ciągu półtorej dekady przeszła długą drogę od niewielkiego wydawcy poradników informatycznych, działającego jedynie w obszarze specjalistycznych książek dla zawodowych informatyków, do potentata na rynku literatury IT. W tym czasie Helion systematycznie wykorzystywał wzrost zapotrzebowania na umiejętności IT, jak również skutecznie eliminował kolejnych graczy na rynku. Przyjęta strategia okazała się sukcesem: marka Helion jest dziś synonimem książek dla użytkowników komputerów bez względu na poziom ich informatycznych umiejętności. Mimo osiągnięcia maksymalnego poziomu udziału w sektorze książek IT Helion wciąż się rozwijał. W roku 2004 rozpoczął realizację strategii dywersyfikacji działalności, wprowadzając na rynek markę Onepress (onepress.pl). Obejmuje ona swym zakresem już ponad 270 poradników dla przedsiębiorców i menedżerów. Pionierska, odważna i konsekwentnie realizowana strategia rozwoju sprawiła, że nowa marka została błyskawicznie zauważona przez rynek. Udział Onepress w całkowitych przychodach Grupy Wydawniczej systematycznie rośnie, przewyższając już ich skalą wielu wydawców od lat działających w tym sektorze. W ubiegłym roku przychody GW Helion wygenerowane w sektorze poradników biznesowych wzrosły aż o 55 proc. Editio (editio.pl) – trzecia marka w strukturze GW Helion, pojawiła się w 2005 roku. Książki spod tego znaku to wspaniały sposób na przyjemne spędzenie wolnych chwil i oderwanie się od zgiełku dnia codziennego. Inteligentna publicystyka oraz beletrystyka z najwyższej półki gwarantują świetną i mądrą rozrywkę. Editio to starannie wyselekcjonowana literatura dla ludzi myślących i oczekujących od książki więcej niż tylko zabicie czasu. Skuteczność strategii wchodzenia w nowe sektory skłoniła spółkę do dalszej ekspansji. W roku 2006 zadebiutowały kolejne marki, składające się dziś na Grupę Wydawniczą Helion. Pierwsza z nich to Helion Edukacja (edukacja. helion.pl), której priorytetowym projektem w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek informatycznego zestawu „Informatyka Europejczyka” – najbardziej aktualnego i kompletnego zestawu …
Wyświetlono 25% materiału - 298 słów. Całość materiału zawiera 1193 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się