Piątek, 12 czerwca 2020
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 524 (11/2020)

Pod koniec marca dystrybutor książek OSDW Azymut zainicjował akcję „Książka na telefon”, która zachęcała czytelników do wsparcia księgarń w pierwszym etapie kryzysu wywołanego przez epidemię koronawirusa poprzez robienie zdalnych zakupów w lokalnych księgarniach (telefonicznie, mailowo, przez media społecznościowe). W ciągu miesiąca do akcji przyłączyło się ponad 250 księgarń ze 113 miejscowości na terenie całej Polski.

Jak informuje dystrybutor, promowana w mediach społecznościowych kampania dotarła do ponad 250 tys. odbiorców. Sama strona akcji Ksiazkanatelefon.pl przez niespełna półtora miesiąca osiągnęła ponad 20 tys. reakcji internautów.

„Kampania promocyjna przełożyła się także bezpośrednio na sprzedaż książek. Podczas akcji księgarnie docierały do nowych klientów i realizowały zamówienia wysyłkowo, część z nich uruchomiła w tym czasie także własne dostawy, np. rowerowe” – czytamy w podsumowaniu.

O inicjatywie promującej księgarnie stacjonarne informowały lokalne i ogólnopolskie media, w tym m.in. Polskie Radio, TVN24, „Gazeta Wyborcza”, TOK FM czy regionalne oddziały TVP. Do akcji przyłączyli się także pisarze, krytycy literaccy, dziennikarze, media branżowe oraz część samorządów, które – tak jak m.in. Gdynia, Sopot, Warszawa czy Kraków – na swoich stronach internetowych zachęcały mieszkańców do robienia zakupów w lokalnych księgarniach.

Autor: (w)