Piątek, 12 czerwca 2020
OBRONIMY SIĘ WŁASNYMI SIŁAMI, ALE NIE BĘDZIEMY INWESTOWAĆ
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 524 (11/2020)
W Katedrze Technologii Informacyjnych Mediów na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW w maju tego roku dr hab. inż. prof. UW Wiesław Cetera przeprowadził ankietę wśród firm poligraficznych na temat aktualnej sytuacji w tej branży. Respondenci nadesłali 191 ankiet, co pozwala na solidne rozpoznanie aktualnej sytuacji w poligrafii. Wśród respondentów największą grupę (71 firm) stanowiły małe przedsiębiorstwa, działające na zasadzie „wpisu do ewidencji”, 58 firm to spółki z o.o., 41 – spółki cywilne, 13 – spółki z o.o., spółki komandytowe, a 8 – spółki akcyjne. 137 firm działa już ponad 15 lat, a 39 – od 8 do 15 lat. Zatrudnienie w 92 firmach jest mniejsze niż 10 osób, w 65 wynosi od 10-49 osób, w 27 – od 50 do 249. Największych firm zatrudniających 250 osób lub więcej jest 7. Wśród respondentów dominują firmy o niskich przychodach. W 2019 roku 143 firmy osiągnęły przychód do 10 mln zł, 23 – w przedziale 11-25 mln zł, 8 – między 25 a 50 mln, a 11 – od 51-100 mln zł. 6 firm osiągnęło przychód przekraczający 100 mln zł. Respondenci odpowiadali na 22 pytania obejmujące głównie ocenę obecnej sytuacji. Na zasadnicze pytanie o sytuacji firm blisko 90 proc. respondentów oceniło, że się pogorszyła. Podobnie blisko 90 proc. respondentów stwierdziło, że pogorszył się popyt na ich usługi. Blisko w 50 proc. przypadków sprzedaż spadła o ponad 50 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii, a w …
Wyświetlono 25% materiału - 217 słów. Całość materiału zawiera 868 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się