Poniedziałek, 17 listopada 2008
Targi Książki Akademickiej i Naukowej Academia 2008
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru234
– Druga edycja Academii jest skierowana do tych, którzy odczuwają pustkę związaną ze zmianami w warszawskim kalendarzu targowym w okresie jesiennym – tak Ryszard Burek, dyrektor Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego, czyli głównego organizatora, argumentował ideę imprezy podczas zorganizowanej w przeddzień otwarcia konferencji prasowej. Czy Academia odpowiada tak zdefiniowanym oczekiwaniom? Według organizatorów, jej głównym zadaniem jest promocja literatury akademickiej i naukowej. BUW to jest to Od 5 do 7 listopada publikacje z tego sektora królowały zatem w salach wystawienniczych gmachu Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie. O wyborze miejsca przesądziło wiele faktów. Po ubiegłorocznej, premierowej edycji w Auditorium Maximum UW, która spotkała się z krytyką części środowiska, animatorzy przedsięwzięcia musieli podjąć decyzję o przeprowadzce. – Przeniesienie do BUW było posunięciem oczywistym – tłumaczył Ryszard Burek. Impreza zyskała także nowego partnera. Organizatorem wykonawczym został Murator Expo, firma od lata działająca na rynku wystawienniczym i organizator Warszawskiego Salonu Książki, którego premierowa edycja odbyła się we wrześniu, także w budynku BUW. Z tego powodu nie obeszło się bez pewnych perturbacji. Decyzja o współpracy zapadła stosunkowo późno i akwizycja powierzchni targowej trwała niemal do ostatniej chwili. W efekcie swoje publikacje na powierzchni 500 mkw. zaprezentowało 53 wystawców (rok wcześniej 50). Znalazły się wśród nich oficyny szkół państwowych i prywatnych z dużych ośrodków uczelnianych jak Warszawa, Kraków, Lublin, Wrocław czy Poznań, ale także mniejszych, ale coraz prężniej rozwijających się pod tym względem, jak choćby Bydgoszcz, Rzeszów czy Olsztyn. Nie zabrakło także graczy z „dużego rynku” literatury naukowej. W zasadzie uczciwiej byłoby powiedzieć, że na Academii pojawiła się ścisła czołówka – m.in. Wydawnictwo Naukowe PWN, Wolters Kluwer Polska, C.H. Beck, Helion, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Scholar. Murator zajął się również promocją. W Internecie, na stronach wszystkich uczestniczących w imprezie uczelni, znalazły się linki do informacji o targach. Akcja ulotkowa objęła z kolei duże wyższe stołeczne uczelnie: Politechnikę Warszawską, Szkołę Główną Handlową, Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej oraz Akademię Wychowania …
Wyświetlono 25% materiału - 314 słów. Całość materiału zawiera 1257 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się