– Druga edycja Academii jest skierowana do tych, którzy odczuwają pustkę związaną ze zmianami w warszawskim kalendarzu targowym w okresie jesiennym – tak Ryszard Burek, dyrektor Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego, czyli głównego organizatora, argumentował ideę imprezy podczas zorganizowanej w przeddzień otwarcia konferencji prasowej. Czy Academia odpowiada tak zdefiniowanym oczekiwaniom? Według organizatorów, jej głównym zadaniem jest promocja literatury akademickiej i naukowej. BUW to jest to Od 5 do 7 listopada publikacje z tego sektora królowały zatem w salach wystawienniczych gmachu Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie. O wyborze miejsca przesądziło wiele faktów. Po ubiegłorocznej, premierowej edycji w Auditorium Maximum UW, która spotkała się z krytyką części środowiska, animatorzy przedsięwzięcia musieli podjąć decyzję o przeprowadzce. – Przeniesienie do BUW było posunięciem oczywistym – tłumaczył Ryszard Burek. Impreza zyskała także nowego partnera. Organizatorem wykonawczym został Murator Expo, firma od lata działająca na rynku wystawienniczym i organizator Warszawskiego Salonu Książki, którego premierowa edycja odbyła się we wrześniu, także w budynku BUW. Z tego powodu nie obeszło się bez pewnych perturbacji. Decyzja o współpracy zapadła stosunkowo późno i akwizycja powierzchni targowej trwała niemal do ostatniej chwili. W efekcie swoje publikacje na powierzchni 500 mkw. zaprezentowało 53 wystawców (rok wcześniej 50). Znalazły się wśród nich oficyny szkół państwowych i prywatnych z dużych ośrodków uczelnianych jak Warszawa, Kraków, Lublin, Wrocław czy Poznań, ale także mniejszych, ale coraz prężniej rozwijających się pod tym względem, jak choćby Bydgoszcz, Rzeszów czy Olsztyn. Nie zabrakło także graczy z „dużego rynku” literatury naukowej. W zasadzie uczciwiej byłoby powiedzieć, że na Academii pojawiła się ścisła czołówka – m.in. Wydawnictwo Naukowe PWN, Wolters Kluwer Polska, C.H. Beck, Helion, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Scholar. Murator zajął się również promocją. W Internecie, na stronach wszystkich uczestniczących w imprezie uczelni, znalazły się linki do informacji o targach. Akcja ulotkowa objęła z kolei duże wyższe stołeczne uczelnie: Politechnikę Warszawską, Szkołę Główną Handlową, Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej oraz Akademię Wychowania …