Wtorek, 31 lipca 2007
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru200


Ukazał się kolejny numer „Wiadomości Księgarskich”. W nim m.in. rozmowa z Pawłem Filarem i Zbigniewem Oszczykiem z firmy Platon na temat pomysłu na ujednolicenie promocji wydawniczych w niezależnych księgarniach. – W naszym przypadku okres promocyjny trwać będzie trzy tygodnie. W tym czasie księgarz otrzymuje od nas tytuły – zaproponowane nam przez wydawcę, ale zweryfikowane wcześniej pod względem potencjału handlowego – na atrakcyjnych warunkach – mówi Paweł Filar, prezes hurtowni.

W numerze także pierwsza część wykładu Güntera Stempla „Klient w centrum uwagi”, artykuł Waldemara Janaszkiewicza o podatkowych zagrożeniach dla książki, zestawienie 20 największych sieci księgarskich świata wraz z komentarzem Bogdana Klukowskiego oraz wiele informacji, wydarzeń i komunikatów.

Od początku roku „Wiadomości Księgarskie” są pismem organizacji księgarskich i w skład Rady Programowej pisma wchodzą ich przedstawiciele: Michał Brzozowski (PIK), Jan Kasprzyk (OSK), Andrzej Skrzypczak (SKP), Teresa Włochyńska- Trukawka (IKP) oraz Bożena Wójcik (IK w ZHiU Wrocław). Wydawcą jest Biblioteka Analiz. Wydawanie „Wiadomości Księgarskich” w 2007 roku jest realizowane w ramach Programu Operacyjnego Promocja Czytelnictwa ogłoszonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Autor: (AP)