Wtorek, 1 sierpnia 2006
Kurs public relations – cz. 5
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru174
„Konsumenci i klienci czują się coraz bardziej zdezorientowani. Na stronach redakcyjnych pojawiają się teksty typowo promocyjne, a kolumny przeznaczone na reklamy czasem »udają « klasyczne dziennikarstwo. Reklamodawcy oraz klienci mają mętlik w głowie, bo nie wiedzą jak skuteczne komunikować się z rynkiem. Zacierają się różnice pomiędzy poszczególnymi kanałami marketing mix, ale media pozostają kluczowym kanałem dla najważniejszych informacji”, nie bez racji stwierdza Bogusław Feliszek, właściciel Pressence Public Relations. W poprzednim odcinku kursu zaanonsowaliśmy trudności w jasnym definiowaniu, czym różnią się PR od innych dziedzin z tego samego – jakby nie było – kręgu. Rozdzielenie ich stanowi nie lada problem nie tylko dla osób, które wkraczają na niwę PR. Bo skoro są one działaniami mającymi za główny cel komunikowanie opinii publicznej o naszej firmie lub organizacji, i której ważnym elementem są media relations, jak potraktować w tym wypadku reklamy zamieszczane w prasie oraz organizowane we współpracy z prasą konkursy, patronaty medialne nad książkami itp. To też są public relations czy już nie? Bo gdyby za linię podziału brać „płatność” przekazywanych informacji, reklama nie miałaby wiele wspólnego z PR (chyba że barterowa), promocja natomiast już tak. I czym w takim razie jest promocja? Bo jeżeli jej częścią jest reklama, w sposób naturalny przykładająca się do działań promocyjnych… I co z tym marketingiem, niczym wielka czapa przykrywającym wszystko, o czym tu wspominamy. Większość z nas pojęcia te rozpoznaje intuicyjnie. W praktyce widać jednak, w jak różny sposób to rozróżnianie przebiega. Reklamę w „Magazynie Literackim KSIĄŻKI” uzgadniamy najczęściej z tą samą osobą, która komunikatem prasowym informuje nas o nowej serii …
Wyświetlono 25% materiału - 256 słów. Całość materiału zawiera 1024 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
Dostęp czasowy
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Dostęp terminowy
Płatność kartą płatniczą lub przelewem
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail.
Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki