Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Papierowe nowości
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru387
W lipcowym numerze „Przeglądu Papierniczego” zamieszczono szereg interesujących informacji o nowych wydarzeniach i rozwiązaniach w sferze papieru i poligrafii. Niedawne badania przeprowadzone przez WAN-IFRA (World Association of Newspapers and News Publishers) wykazały, że na świecie drukowane wydania gazet czyta jeszcze ponad 2,5 mld osób, a z prasy cyfrowej korzysta 800 mln osób. Do tego w 2013 roku łączny nakład drukowanych gazet wzrósł o 2 proc.! Trzeba pamiętać jednak o „prasowej geografii”, bo wzrosty nakładów notowane są tylko w Azji (w ciągu roku o 1,5 proc., a w ciągu pięciu lat o 6,7 proc.) oraz w Ameryce Łacińskiej (w ubiegłym roku o 2,6 proc.), co równoważy spadki na innych kontynentach. W Ameryce Północnej nakład gazet spadł w 2013 roku o 5,3 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a ciągu pięciu lat o 10,3 proc., zaś w Europie w ciągu ostatniego roku zmniejszył się o 5,2 proc. w ciągu pięciu lat nawet o 23 proc. W światowym rynku gazet drukowanych największy udział ma Azja (36 proc.), a kolejne miejsca zajmują: Europa (34 proc.), Ameryka Północna (21 proc.) i Ameryka Łacińska (9 proc.). W ciągu pięciu lat, od roku 2008, globalne wpływy ze sprzedaży gazet spadły ze 187 do 163 mld dolarów. W kontekście informacji o kryzysie prasy warto odnotować zaskakujący dla wielu obserwatorów sukces brytyjskiego dziennika gospodarczego „Financial Times”, który osiągnął poziom 677 tys. egz. i jest to najwyższy wynik w ciągu 167 lat historii tej gazety! Jak poinformowała „Gazeta Wyborcza” z 30 lipca, w ostatnim roku łączny (drukowany i elektroniczny) nakład „Financial Times” wzrósł o 13 proc., ale dwie trzecie tego nakładu (455 …
Wyświetlono 25% materiału - 262 słów. Całość materiału zawiera 1048 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się