Wtorek, 10 października 2006
Wydawnictwo Poznańskie
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru179
Wydawnictwo Poznańskie powstało wiosną 1993 roku z inicjatywy Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Wcześniej istniało inne, o takiej samej nazwie, działające od roku 1956. Była to jedna z większych oficyn w regionie – o bogatej ofercie, publikująca książki naukowe, literaturę piękną i młodzieżową. Ważnym elementem była też skandynawistyka i książki o tematyce regionalnej. Oficyna nie wytrzymała jednak ekonomicznych uwarunkowań początku lat 90. i została zlikwidowana. Fundacja Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza wraz z władzami województwa postanowiła wypełnić powstałą lukę na regionalnym rynku, powołując w tym celu Wydawnictwo Poznańskie. Właścicielami została Fundacja oraz Skarb Państwa, reprezentowany przez wojewodę wielkopolskiego. W dwa lata później, w celu wzmocnienia kapitałowego, do spółki dołączyła Huta Szkła „Warta” w Sierakowie Wielkopolskim. Główną siłą inspirującą rozwój firmy była Fundacja. Za priorytet swojej działalności wydawnictwo uznało promocję poznańskiego środowiska naukowego. Wydawało książki pracowników UAM oraz innych uczelni. W sensie formalnym edytor nie jest kontynuatorem zlikwidowanego wcześniej wydawnictwa. Od likwidatora przedsiębiorstwa państwowego, w celu zachowania uznanej marki, odkupione zostały nazwa i logo. Firma funkcjonuje jako spółka z o.o. Obecna struktura własnościowa wygląda następująco: 68 proc. udziałów ma Skarb Państwa, 16 proc. Fundacja UAM, kolejne 16 proc. Huta Szkła „Warta” S.A. w Sierakowie Wielkopolskim. Od listopada 1993 roku funkcję dyrektora pełni dr Ryszard Wryk. Jak twierdzi, wydawnictwo zbudowane zostało „od podstaw”. Stworzył on profil wydawniczy i strukturę organizacyjną. Siedziba znajduje się w kamienicy w centrum Poznania, będącej własnością Skarbu Państwa. Wydawnictwo Poznańskie specjalizuje się w publikacjach z szeroko rozumianej humanistyki. W ofercie dominuje historia, germanistyka, archeologia, nauki prawne, filologiczne, socjologia i literaturoznawstwo. Nakładem wydawnictwa ukazują się przede wszystkim nowości, jednak przez trzynaście lat funkcjonowania na rynku dorobiono się także tytułów wielokrotnie wznawianych. W ostatnich latach wydaje …
Wyświetlono 25% materiału - 275 słów. Całość materiału zawiera 1101 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się