Piątek, 21 lipca 2006
Książka i prawo
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru7/2006
Wydawca zamierza stworzyć sieć przedstawicieli handlowych. Kandydatów na stanowiska przedstawicieli zamierza poszukiwać przez ogłoszenia prasowe i internetowe. Jakie wymogi muszą spełniać te ogłoszenia? Zasadniczo pracodawca ma swobodę wyboru metody poszukiwania kandydatów na wakujące czy nowo tworzone stanowiska pracy, m.in. mogą to być ogłoszenia w mediach. Swoboda dotyczy również formy, treści i miejsca publikacji takich ogłoszeń. Istnieją jednak pewne ograniczenia natury prawnej, zwłaszcza z zakresu ochrony danych osobowych. Prawidłowo skonstruowane ogłoszenie poszukujące pracownika powinno zawierać określenia wstępnych warunków pracy oraz wymogów stawianych kandydatowi. Ponadto trzeba wymienić rodzaj dokumentów niezbędnych do przedłożenia w procesie rekrutacji. Pracodawca wymaga, by kandydat podał mu swoje dane osobowe: imię i nazwisko, imiona rodziców, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, informacje o wykształceniu i dotychczasowym zatrudnieniu. Warto przypomnieć, że dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. W ogłoszeniu należy zamieścić informację, że dane osobowe kandydata będą przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z art. 22 (1) § 1 kodeksu pracy, zaś pracodawca jest administratorem tych danych. Ponadto w ogłoszeniu należy poinformować potencjalnych kandydatów, że mają prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz prawo ich modyfikacji. Na tym jednak nie koniec. Kandydat musi jeszcze złożyć oświadczenie o udostępnieniu pracodawcy swoich danych osobowych. Oświadczenie takie może mieć przykładowo następującą …
Wyświetlono 25% materiału - 208 słów. Całość materiału zawiera 832 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się