Wtorek, 12 maja 2020
KSIĄŻKI I PRASA W RAPORCIE GUS
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 522 (9/2020)
W 2018 roku działalność prowadziło 117,2 tys. przedsiębiorstw zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych. Przeważającą większość podmiotów (98,9 proc.) stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, skupiające 70,5 proc. pracujących w obszarze przemysłów kultury i kreatywnych – wynika z raportu GUS. Najwięcej przedsiębiorstw zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych prowadziło działalność w ramach dziedzin: „Reklama” – 24,6 proc., „Książki i prasa” – 23,1 proc., „Architektura” – 16 proc., „Sztuki wizualne” – 15 proc., „Sztuki audiowizualne i multimedia” – 12,8 proc. W „Reklamie” odnotowano 28,9 tys. podmiotów, w  dziedzinie „Książki i  prasa” – 27,0 tys. podmiotów, a w „Architekturze” – 18,8 tys. „Reklama” po raz pierwszy uplasowała się na czołowym miejscu pod względem ilości działających podmiotów (wcześniej „Książki i prasa”) i w porównaniu z 2017 rokiem zanotowała największy wzrost liczby działających podmiotów (o 17,7 proc.) spośród wszystkich dziedzin kultury. 31 grudnia 2018 roku w przedsiębiorstwach zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych pracowało 241,5 tys. osób (o 12,5 tys. osób więcej niż w 2017 roku), co stanowiło 2,4 proc. ogólnej liczby pracujących w przedsiębiorstwach niefinansowych. Najwięcej etatów – 36,2 tys. kreowały mikroprzedsiębiorstwa, co jednak przy 170,2 tys. osobach pracujących w tej klasie wielkości przedsiębiorstw pozwala stwierdzić, że większość osób pracowała w niepełnym wymiarze godzin lub okresowo. W 2018 roku miesięczne wynagrodzenie brutto na jednego zatrudnionego w przedsiębiorstwach niefinansowych ogółem wyniosło 4816 zł, natomiast w przemysłach kultury i kreatywnych 6029 zł, co kwotowo było zbliżone do miesięcznych wynagrodzeń brutto otrzymywanych przez jednego zatrudnionego w przedsiębiorstwie niefinansowym zajmującym się działalnością profesjonalną, naukową i techniczną. W mikroprzedsiębiorstwach zaliczanych …
Wyświetlono 25% materiału - 239 słów. Całość materiału zawiera 959 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się