środa, 22 kwietnia 2015
Zmiany w Matrasie
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru405
Niespełna rok temu w drugiej co do wielkości sieci stacjonarnej detalicznej sprzedaży książek nastąpiły długo oczekiwane przez rynek zmiany właścicielskie. Jednocześnie firma otrzymała poważny zastrzyk inwestycyjny, który miał sfinansować spłatę części zobowiązań wobec dostawców, a także umożliwić dalszy rozwój, zwłaszcza w zakresie rozbudowy liczby księgarń zlokalizowanych w galeriach handlowych i wzrost sprzedaży w kanale internetowym. Od połowy 2014 roku w strukturach operacyjnych sieci rozpoczęły się dynamiczne zmiany, których symbolem była restrukturyzacja i rozbudowa działu handlowego, wyposażonego w kolejnych miesiącach w coraz szersze kompetencje, m.in. w zakresie działań promocyjnych. Powyższe zmiany podporządkowane były korygowanej polityce handlowej Matrasa, opartej m.in. na dążeniu do optymalizacji marży własnej. W kolejnych miesiącach dostawcy otrzymali propozycje nowych umów handlowych, jednak warunki proponowane prze sieć sprawiły, że negocjacje ciągnęły się przez wiele tygodni, choć w przypadku znaczących oficyn z segmentu beletrystycznego nie ustały także w 2015 roku. Ze strony wydawców wobec firmy coraz częściej padały zarzuty wprowadzania biznesowych standardów i polityki, która przez wiele ostatnich lat przyświecała Empikowi, a która oceniania była przez większość dostawców jednoznacznie negatywnie, jako nieefektywna. Ponadto w przeciwieństwie do swojego największego konkurenta, czyli Empiku, sieć Matras nie należała do grupy rynkowych podmiotów popierających ideę ustawy o książce, zwłaszcza ustawy o jednolitej cenie nowości w postaci zaproponowanej na początku 2014 roku przez Polską Izbę Książki. Tak na początku kwietnia 2015 roku o pomysłach regulacji rynku za pomocą tego projektu ustawy mówił Mariusz Rutowicz, ówczesny prezes zarządu księgarskiej sieci: „W tej …
Wyświetlono 25% materiału - 236 słów. Całość materiału zawiera 947 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się