Czwartek, 27 grudnia 2018
ROZMOWA Z BEATĄ MOTYL, WŁAŚCICIELKĄ FIRMY DYSTRYBUCYJNEJ MOTYLEKSIAZKOWE.PL
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 489 (17/2018)
Rozmawiamy w trakcie Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie. Jak duże jest twoje stoisko? Co rok większe, bo obsługujemy coraz więcej wydawnictw, teraz około 1200 firm! Dlatego, aby chociaż wycinkowo je zaprezentować, musimy mieć coraz większe stoisko, chociaż wielu współpracujących z nami wydawców prezentuje się samodzielnie na targach. Czy wydawnictwo musi zapłacić, aby jego książki znalazły się na półce? Nieznaczną kwotę, ale tak. Sprzedaż na targach nie jest jakoś specjalnie porażająca i nie bylibyśmy w stanie pokryć chociażby kosztów wystawienia. Trudno byłoby nam też wybierać wydawnictwa, które chcielibyśmy pokazać. Na stoisku mamy dużą różnorodność, bo wielu wydawców chce się pokazać i potwierdzić, że jest obecnych na rynku. Jak duże jest stoisko? Teraz mamy 12 mkw., ale być może na przyszłorocznych Warszawskich Targach Książki będziemy mieli jeszcze większe, żeby zabrać również tych, którzy w Krakowie już się nie zmieścili. Tak to jest jak wydawcy są coraz bardziej świadomi… Świadomi wydawcy to też nasi wydawcy, z którymi współpracujemy. Wracając do twojej firmy – ile to już lat? Tak naprawdę firma pod różnymi nazwami działa od 1995 roku i cały ten czas jestem jej właścicielem. Cały czas ma też ten sam charakter. Może na samym początku był nieco inny, bo zmieniają się warunki, w jakich działamy, i z firmy, która świadczyła usługi dla hurtowni książek, a więc pośredniczyła między wydawnictwem a hurtownią w sposób logistyczny, przekształciliśmy się płynnie w firmę dystrybucyjną. Logistyka jednak pozostała i jest naszą coraz silniejszą stroną. W pierwszych latach nie istniały jeszcze firmy kurierskie, każda hurtownia miała więc swój transport, ale on nie był w stanie odwiedzić kilkudziesięciu miejsc. Wtedy to my odbieraliśmy książki od wydawców, a transport z hurtowni dojeżdżał już tylko do jednego miejsca, czyli do nas. Wydawcy byli zainteresowani współpracą z nami, bo wiedzieli, że współpracujemy z wieloma hurtowniami, a hurtownie poszerzały swoją ofertę. W ten sposób płynnie …
Wyświetlono 25% materiału - 276 słów. Całość materiału zawiera 1107 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się