Piątek, 23 sierpnia 2013
Część 2
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru361
Poniżej prezentujemy państwu drugą część streszczenia opracowania zawierającego analizę „Rynku książki historycznej” autorstwa Józefa Skrzypca i Zbigniewa Czerwińskiego z wydawnictwa Bellona. Opracowanie to powstało w październiku 2012 roku. Dalszy ciąg rozważań na temat tej części rynku wydawniczego poświęcono m.in. kwestii kanałów dystrybucji informacji i promocji książek o tematyce historycznej. „Popularna książka historyczna znajduje miejsce na ladach wielu księgarń, jest na półkach supermarketów. Gorzej wygląda sytuacja książek, które adresowane są do węższego, specjalistycznego kręgu odbiorców. Takie publikacje trafiają do wyspecjalizowanych księgarń, klubów wysyłkowych, licznych księgarni internetowych. Rewolucja w dostępie do książki, która spowodowana została rozwojem i upowszechnieniem się dostępu do internetu dla specjalistycznych książek, jest nie do przecenienia. Nie zawsze tak było. Na początku lat dziewięćdziesiątych, gdy stabilny dotychczas rynek dystrybucji się załamał, a nowe formy i kanały dopiero się tworzyły, wydawcy podejmowali różne inicjatywy zmierzające do promocji dobrej literatury historycznej i skrócenie drogi książki do czytelnika” – twierdzą twórcy tego raportu opisującego segment publikacji o tematyce historycznej. Najważniejszą ze wspomnianych inicjatyw służących integracji środowiska wydawców tego typu pozycji, spełniającą zresztą to zadanie z powodzeniem do dziś, jest Porozumienia Wydawców Książki Historycznej. Obecne obszary aktywności Porozumienia to wspólne działania jego członków podejmowane na rzecz popularyzacji, reklamy i promocji wydawnictw książkowych, periodyków, wydawnictw audiowizualnych, programów i gier komputerowych o tematyce historycznej. PWKH stale dąży do uporządkowania polityki wydawniczej, skuteczniejszego i pełniejszego obiegu informacji na temat potrzeb czytelników, działań wydawców i tendencji w branży edytorskiej. Wśród osiągnięć Porozumienia wymienić należy niewątpliwie: 20 edycji Targów Książki Historycznej, powołanie do życia korespondencyjnego Klubu Miłośników Książki Historycznej, który zrzesza blisko 10 tys. aktywnych członków, a przy którym działa także księgarnia wysyłkowa. Operacyjnie całość przedsięwzięcia realizuje wydawnictwo Bellona. Porozumienie jest również organizatorem prestiżowej i niezwykle cenionej w środowisku specjalistów, jak i wśród czytelników Nagrody Klio przyznawanej najlepszym publikacjom historycznym danego okresu. Obecnie organizacja ta zrzesza około 50 oficyn, których oferta tytułowa …
Wyświetlono 25% materiału - 304 słów. Całość materiału zawiera 1218 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się