Poniedziałek, 7 lutego 2011
O wydawnictwach, dystrybucji, poligrafii i papierze
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru293
Trzynasta pięciotomowa edycja „Rynku książki w Polsce” była promowana w listopadzie ubiegłego roku podczas Targów Książki w Krakowie. Kompendium to, obejmujące nie tylko rynek wydawniczy, ale także (od niedawna) poligrafię i papier w aspekcie dziełowym, czyli związanym z produkcją książek, oraz ich dystrybucję i biogramy osób zasłużonych dla branży wydawniczej jest wydawane przez Bibliotekę Analiz. Układ treści pozostaje niemal niezmienny, choć wzrasta objętość poszczególnych tomów. Główna część – „Wydawnictwa” – liczy w tej edycji blisko 550 stron i rozpoczyna ją tradycyjne kalendarium najważniejszych wydarzeń na rynku wydawniczo-księgarskim w 2009 roku. Następnie przedstawiono główne trendy na rynku wydawniczym, z których najważniejszym jest cyfryzacja. Sporo miejsca poświęcono bestsellerom wydawniczym roku oraz badaniom czytelnictwa. Tom zawiera też dane liczbowe dotyczące ruchu wydawniczego w 2009 roku, w tym m.in. dane dotyczące sprzedaży książek oraz ich cen. Nie wydano wprawdzie – co postulowali wydawcy przy poprzedniej edycji – oddzielnego tomu poświęconego nowym mediom, ale w ramach głównych trendów znalazły się rozdziały na temat rynku audiobooków i książek elektronicznych. Oddzielne rozdziały poświęcili też analizie sytuacji w sektorach publikacji naukowych, literatury religijnej czy książek dla dzieci i młodzieży. Jeśli chodzi o prognozy dla rynku wydawniczego, to charakteryzuje je stwierdzenie: „na naszych oczach kończy się zarówno rynek książki, z jakim mieliśmy do czynienia przez ostatnich kilkadziesiąt lat, jak i sama książka, jaką znamy od czasów Gutenberga” – chodzi oczywiście o digitalizacje zasobów wydawnictw …
Wyświetlono 25% materiału - 225 słów. Całość materiału zawiera 902 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się