Poniedziałek, 30 listopada 2009
Raport „E-commerce 2009” – cz. 3
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru261
To ostatnia cześć omówienia raportu na temat handlu internetowego w minionych dwunastu miesiącach (poprzednie opublikowaliśmy w numerach 22 i 23/2009). „Jakie problemy związane z prowadzeniem internetowej sprzedaży napotkały badane firmy w 2008 roku? Choć od kilku lat właściciele sklepów najczęściej narzekają na współpracę z firmami kurierskimi, największa grupa ankietowanych wskazywała przede wszystkim na problemy z dostawcami [38,6 proc. – red.]. Na kurierów skarży się mniej więcej jedna trzecia badanych [34 proc.], a nieco mniejszy odsetek respondentów odczuł negatywne skutki pogorszenia się sytuacji gospodarczej w 2008 roku [30,8 proc.]” – rozpoczynają autorzy część siódmą opracowania zatytułowaną „Trendy i perspektywy”, dodając za chwilę, że najmniej właścicieli e-sklepów narzekało na firmy obsługujące płatności on-line [3,7 proc.]. Wśród problemów wymieniano także problemy z infrastrukturą informatyczną [21,8 proc.], z obsługą klienta [18,1 proc.], obsługą logistyczną [16,1 proc.], problemy fiskalne i prawne [12,2 proc.], wreszcie – na inne, m.in. brak środków na marketing, PR itp. Groźny MerlinNa pytanie „Którzy konkurenci stanowią największe zagrożenie dla Państwa sklepu?” odpowiadano z kolei: sprzedawcy działający na platformach aukcyjnych (52,1 proc.), małe i średnie sklepy internetowe działające w tej samej branży (50,1 proc.), duże wielobranżowe sklepy internetowe, m.in. Merlin.pl (27,4 proc.), sklepy tradycyjne (13,7 proc.), zagraniczni sprzedawcy Internetowi (9 proc.) oraz inni (4,9 proc.). „Ankietowani sprzedawcy prognozują, że w 2009 roku ich przychody wzrosną średnio o 24,1 proc.” – informują autorzy raportu. Dla porównania, przytaczane szacunki Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego mówią o wzroście o 20 proc. Nie będzie więc źle. Inne z pytań dotyczy np. tego, co esprzedawcy zamierzają poprawić w 2009 roku lub jakie działania podejmą w odpowiedzi na spowolnienie gospodarcze? I znowu – szczegółowe odpowiedzi dotyczą przede wszystkim takich działów …
Wyświetlono 25% materiału - 270 słów. Całość materiału zawiera 1083 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się