Allegro zaprezentowało podczas webinaru 21 sierpnia wyniki badania ścieżek zakupowych Polaków. Badanie „Customer Journey 2024. Poszukiwanie i zakup produktów online”, które omawiały Aneta Kobylińska i Dorota Dałek, przeprowadzono na grupie 4000 osób w wieku 15+. Jak wykazano, 38 proc. konsumentów korzystających z internetu przyznało, że wydarzenia społeczno-ekonomiczne (m.in. zmiany podatkowe, inflacja, wojna w Ukrainie) wpływają na sposób dokonywania zakupów. Przy czym poziom ufności konsumenckiej (optymizmu konsumenckiego) wzrósł znacząco między pomiarami (czyli w trakcie 2023 roku). Obecnie znajduje się na poziomie notowanym jesienią 2021 roku. Sytuacja społeczno-ekonomiczna powoduje, że konsumenci kupują w bardziej przemyślany sposób, podejmują decyzje zakupowe z większą rozwagą, starają się jak najwięcej oszczędzić, ograniczają zakupy do najpotrzebniejszych rzeczy. Jak wynika z badania, Polacy są bardzo wrażliwi na cenę. Bez względu na miejsce rozpoczęcia ścieżki zakupowej, informacją numer 1, której poszukują konsumenci, jest cena. Ścieżki zakupowe z wykorzystaniem internetu najczęściej zaczynają się od platform handlowych (41 proc.), w tym Allegro (33 proc.). W dalszej kolejności informacji o produktach klienci szukają w Google (26 proc.) i w sklepach online (9 proc.) oraz korzystają z porównywarek cenowych (4 proc.). Szczególnie w ostatnim roku na znaczeniu zyskały platformy handlowe (wzrost o 3 pp.). Numerem jeden w tej kategorii jest Allegro (80 proc. wskazań), a na dużo dalszych miejscach uplasowały się platformy Empik i AliExpress (po 5 proc.) i Temu (4 proc.) oraz Amazon (1 proc.). Allegro jest pierwszym wyborem, jeśli chodzi o zakupy w takich kategoriach jak: „środki czystości”, „żywność”, „kolekcje i sztuka”, „artykuły dla zwierząt”, „motoryzacja” czy „dom i ogród”. W kategorii, która najbardziej nas interesuje, …
Wyświetlono 25% materiału - 255 słów. Całość materiału zawiera 1023 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.