Wtorek, 29 czerwca 2021
BIBLIOTEKA ANALIZ ZORGANIZOWAŁA BEZPŁATNE SZKOLENIE DLA KSIĘGAREK I KSIĘGARZY
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 549 (12/2021)

12 czerwca odbyło się szkolenie online dla księgarek i księgarzy „Klient 50+ w księgarni – jak budować trwałe relacje?” organizowane przez Bibliotekę Analiz. Szkolenie prowadziły Izabela Pajor i Magdalena Kos, ekspertki rynku wydawniczego, specjalistki od marketingu i budowania relacji z osobami powyżej 50. roku życia.

Prognozy demograficzne biją na alarm. Są też szansą dla rynku księgarskiego. Polska jest najszybciej starzejącym się krajem w całej Unii Europejskiej. Już teraz w naszym kraju jest około 14 mln osób powyżej 50tego roku życia. Jednocześnie są to najbardziej lojalni czytelnicy książek, dla których wciąż ważne są takie „staromodne” wartości jak szelest kartek i zapach papieru. Ze względu na zmianę krajobrazu po pandemii, wielu z tych czytelników przeniosło swoją aktywność do sieci. Dlatego ważne jest, by księgarze nauczyli się, w jaki sposób się z nimi komunikować, jak ich do siebie przyciągnąć i jaką ofertę przygotować.

Jak stworzyć dla grupy 50+ atrakcyjne miejsce, jak się z nią komunikować, jak sprzedawać i reklamować książki i samą księgarnię dla osób 50 plus, aby skutecznie ich pozyskać? – o tym była m.in. mowa na szkoleniu.

Rozmawiano również o najlepszych księgarskich praktykach w social mediach, dobrych wzorcach z Europy, trendach i badaniach.

Udział w szkoleniu był bezpłatny.

Szkolenie dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Patronem wydarzenia była Polska Izba Książki. Szczegółowe informacje i materiały dostępne są na stronie silverwksiegarni.pl.

(s. 11)