Wtorek, 28 czerwca 2011
…i chińskie pomysły
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru303
W niniejszym numerze rozpoczynamy cykl podsumowujących rok 2010 na światowych rynkach wydawniczych. (r)W podsumowaniach rocznych zazwyczaj koncentrujemy się na własnym podwórku lub z zazdrością przyglądamy się osiągnięciom pierwszej światowej dziesiątki. Tym razem proponuję skierować na chwilę uwagę na nieodległych sąsiadów, Skandynawów, o których rzadko się wspomina w światowych rankingach. Jak w 2010 roku wyglądały ich rynki, pokaże zestawienie zamieszczone w tabeli. To rynki ustabilizowane, warto wspomnieć o każdym, szczególnie że nie omijają ich zjawiska kryzysowe. Wyjątkiem jest Finlandia, gdzie największym wydawcą jest koncern medialny i rozrywkowy Sanoma WSOY, który od kilku lat podlegał restrukturyzacji. Wydawnictwo książkowe Sanoma istnieje od 1878 roku, od kilku lat (po połączeniu z wydawnictwem Söderström) lokuje się w pierwszej pięćdziesiątce największych wydawców książkowych świata. W składzie Sanomy funkcjonują m.in. dwie polskie firmy: Young Digital Planet i Nowa Era, ekspansja koncernu rozwija się w kierunku belgijskim i węgierskim. Warto wspomnieć, że Sanoma w 2009 roku zebrała do swojej kasy 345 mln euro ze sprzedaży książek. Problemy detalu Rok 2010 w Norwegii mógł upłynąć pod znakiem jubileuszu 120-lecia działalności tradycyjnej sieci księgarskiej Norli. Kłopoty finansowe przesłoniły spodziewane uroczystości, cała sieć została wykupiona przez grupę wydawniczą Aschehoug. W jej skład wchodzi także hurtownia księgarska. Po ostatecznym przejęciu zamkniętych zostało 10 księgarń Norli, przez co pracę utraciło 120 pracowników. Cała sieć osiągnęła bowiem przychody o połowę mniejsze niż w 2009 roku. W Danii księgarze spodziewali się, że po ciężkim 2009 roku następny będzie …
Wyświetlono 25% materiału - 233 słów. Całość materiału zawiera 932 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się