Poniedziałek, 20 listopada 2006
Kurs public relations – cz. 13
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru182
Dziś – w dobie błyskawicznie i w różnej formie pozyskiwanych informacji – rola klasycznego komunikatu nieco zmalała. Często wystarczy przecież wejść do Internetu lub zadzwonić na komórkę by pozyskać wiedzę, którą wcześniej właśnie w komunikatach podawały odpowiedzialne za to służby prasowe. Nadal pozostaje on jednak niezastąpiony, gdy chodzi o rozkolportowanie w jednym czasie tej samej informacji do wielu odbiorców. Choć także i pod tym względem wiele się zmieniło, warto przypomnieć, jak powinien wyglądać dobrze zredagowany komunikat prasowy. Po pierwsze objętość Niegdyś uważało się, że najlepszy komunikat to taki, który bez backgroundera (o nim za chwilę) mieści się na jednej stronie A4. Wymóg taki związany był z drukowaną formą informacji, których im było mniej, tym łatwiej było nad nimi zapanować. A i czas, jaki dziennikarz musiał przeznaczać na zapoznanie się z informacją, był nie bez znaczenia. Dziś nieograniczone właściwie możliwości stwarza w tym względzie technika. Bez znaczenia jest, czy materiały zajmują 0,5 czy 5 MB. Jedno pozostaje niezmienne – nasz odbiorca nie powinien na zapoznanie się z nimi przeznaczać więcej niż kilka-kilkanaście minut. Warto zatem, by najważniejsza część materiałów nie przekraczała standardowej strony A4 (do 2000 znaków). Więcej możemy przekazać za pośrednictwem właśnie backgroundera. Zawierać może podstawowe informacje o firmie, a w przypadku opisu nowości wydawniczych elementy takie jak biogram autora, fragment dzieła lub cytaty z recenzji drukowanych w prasie zagranicznej. Wszelkie elementy graficzne (z wyjątkiem elementów papieru firmowego) staramy się sprowadzić do minimum lub zapisać w osobnych plikach. Po drugie konstrukcja Redagowanie tekstu zaczynamy od napisania, iż jest to „informacja prasowa z …
Wyświetlono 25% materiału - 252 słów. Całość materiału zawiera 1010 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się