18 października w odnowionym i powiększonym Juniorze nastąpiła premiera nowego stylu wizualnego marki Empik. „Nowe logo, nowoczesna, świeża i lekka stylistyka, odmłodzony rys Empiku są odzwierciedleniem przemian zachodzących na rynku kultury i rozrywki, wynikiem ewolucji oczekiwań ze strony odbiorców, wejściem brandu w nowe obszary kompetencji jak nowe technologie, artykuły artystyczne i designerskie”, zapewniali szefowie sieci – prezes Eyal Lahav oraz członek zarządu i dyrektor handlowy Beata Gesché-Zbrożek. Empik Junior – największy sklep z tak kompleksową ofertą dóbr kultury, wiedzy i rozrywki w Europie Środkowo-Wschodniej – zainaugurował działalność po trwającej rok rearanżacji. Nowy wystrój i umeblowanie, organizacja przestrzeni sprzedażowej i system sygnalizacji budują nowy standard, który nie ustępuje podobno modelom uznanym i sprawdzonym na rynkach światowych (podano przykłady sieci Borders, Dussmann, Fnac, Apple). Jak w Nowym Jorku Unikalny design architektoniczny został stworzony pod nadzorem Oranny Erb z Działu Rozwoju Empiku przez APA Markowski Architekci (Monikę Jankowską i Tomasza Kostrzewskiego) we współpracy z konsultantami – pracowniami architektonicznymi z Wielkiej Brytanii i Niemiec. – Odwiedziliśmy wiele podobnego typu salonów w różnych częściach świata – od Nowego Jorku po Londyn i Paryż – mówił na konferencji Eyal Lahav. Efektem rearanżacji są jasne i przejrzyste wnętrza – oszczędne w środkach wyrazu. „Wyjątkowa kompozycja kolorów, materiałów, formy, oświetlenia, grafiki oraz elementów architektury buduje unikalną, spokojną, przyjazną atmosferę doświadczania kultury. Na dużej, otwartej przestrzeni produkty są prezentowane w sposób czytelny oraz przyjazny dla klienta. Przestrzeń pomiędzy regałami została zdecydowanie powiększona, z korzyścią dla komfortu poruszania się po sklepie”, czytamy w informacji przekazanej mediom. Podczas trwającego rok remontu zostały wykonane takie prace jak wymiana wszystkich instalacji, podłóg, budowa nowych schodów ruchomych, ciągów wind, instalacja nowego oświetlenia, wymiana mebli, wprowadzenie nowego systemu oznaczeń i sygnalizacji. Elementy umeblowania to, zdaniem kierownictwa sieci, dzieła międzynarodowych klasyków wystroju wnętrz: w kawiarni znajduje się oryginalna „7” zaprojektowana przez Arne Jacobsen’a (Dania, 1955). Na terenie całego sklepu zostały rozmieszczone „słoniowe stołki” („elephant stools”) zaprojektowane przez Sori Yanagi (Japonia, 1954). W sekcji muzyki klasycznej znajdują się trzy Eero Aarnio – oryginalne „Bubble chairs” (Finland 1968). Modernizacja za 28 mln zł Na ponad 4000 mkw. (na trzech poziomach) klienci znajdą „największą w tej części Europy” ofertę dóbr kultury, wiedzy i rozrywki. Na parterze …