Poniedziałek, 7 lutego 2011
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru293
No wreszcie!… Jest się z czego cieszyć. Przynajmniej przez moment książkowa branża będzie na tzw. czołówkach gazet. Ja wiem, wiem!… Nie należy przesadzać ani z tą radością, ani z tymi „czołówkami gazet”, ale fakt jest faktem („GW” z 5-6 lutego 2011): „Empik bez Merlina”! UOKiK w swojej łaskawości nie zgodził się na przejęcie przez Empik Merlina, co niektórym sprawiło radość, a niektórym niekoniecznie, ale wszystkich zaskoczyło. Komu radość, a komu smutek? To jest pytanie ważne i choć może trudno na nie odpowiedzieć w sposób jednoznaczny, ale warto się nad nim pochylić. „Gazeta Wyborcza” donosi, że wydawcy oprotestowali pomysł fuzji Empiku i Merlina, bo grozi to powstaniem monopolu. „GW” sugeruje zarazem między wierszami, że po stronie producentów książek panuje w tej mierze jednomyślność. Piórami Tomasza Grynkiewicza i Vadima Makarenki konstatuje: „Wydawcy się cieszą.” Tę opinię podziela również szef Instytutu Książki Grzegorz Gauden. Z pewną taką polityczną ostrożnością powiada: „To trafna decyzja. Jestem za istnieniem zdrowej konkurencji na rynku, a nie budowaniem quasi-monopoli”. No pewnie, kto by nie był! A jednak… Każdy, kto zna nasze branżowe poletko, wie doskonale, że w żadnej, nawet najdrobniejszej sprawie nas dotyczącej nie ma jednomyślności, poza tą jedynie, że wszyscy się kochamy i nawzajem życzymy sobie dobrze… w okolicach wigilii szczególnie. Do kolejnej wigilii jednak sporo czasu, a i fuzję dwóch wyżej …
Wyświetlono 25% materiału - 215 słów. Całość materiału zawiera 860 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się